• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

MissCat: Det är ju pappa som tar hand om henne om hon blir sjuk (jag jobbar) men man önskar för det inte att de stackars små ska vara dåliga.
    Ja säg till när du har tid o ork någon kväll eller helg... (nu är jag uppbokad de två kommande helgerna). 

• Sunseed
    Luella skrev 2013-05-26 23:20:39 följande:
    Du kanske ska testa en annan bärsele? Jag vet många som har fått väldigt ont i ryggen av babybjörn. Nu bär jag min son på 1,5 år i en Beco-sele på ryggen. Han är otroligt nöjd och glad när han sitter där.
    Jag har en babybjörn och är också lite orolig för min rygg framöver eftersom folk säger att dom har fått ont, givetvis tänker jag prova själv först och inte bara ta för givet att det blir så, men ändå. Jag har fått rekommenderat Ergo Baby bärsele och älskar "utseendet" på den i grått, men är det någon här som har provat rent praktiskt, det räcker ju liksom inte med att jag tycker att den är skitsnygg?  
  • Sunseed
    MissCat skrev 2013-05-27 22:08:18 följande:
    Sunseed: Vad härligt det låter att vara i din lilla bubbla du har med dig och bebis jag blödde 7 veckor och den 8 veckan kom mensen med besked. Var nog bara ngn dag utan avslag. Det är otroligt jobbigt. De sa till mig på bb att den skulle sluta tidigare då man
    gjort kejsarsnitt men icke.
    Kul att höra ifrån dig! Jag förstår att det är fullt upp!
    Okej, jag har bara blödit i fyra veckor så man får nog stå ut ett tag till då. Jag hade också hoppats på att det skulle vara lite lindrigare efter KS, men å andra sidan läste jag i min journal att min moderkaka satt fast (vilket också förklarar min panik över att dom drog och slet så länge i mig efter att han var ute) så det är väl lite som ska läka säkert.  
  • Knytet

Luella, tack för tipset, ska genast kolla på det selet istället. Hoppas bara att han inte är för liten. Är också lite fundersam på hur lätt det är att hänga på ryggen när man är själv ?? Glad

Misscat, oj vad jobbigt det låter med tänder. Har inte sett något sånt på min Ludvig ännu, förrutom litervis med dregel då, hehe. Tack för tummarna.

Kelsson, jag hör av mig när vi kommer till Stockholm en lite längre period framöver Solig

Sunseed, jag blödde väldigt lite o i ca 3 veckor bara. Tror att dom fick ut en massa grejer under snittet för jag hörde dom säga att oj här kom det ut mycket...hmmm. Min mens kom tillbaka när Ludvig var tre månader, och jag började dra ner på amningen.  

• Sunseed
    Knytet skrev 2013-05-28 11:04:20 följande:
    Sunseed, föresten jag vill gärna se dina bilder Skrattande.
    Fixar det omedelbart! :)
  • Sunseed

Sambon fick åka iväg och skaffa en Ergobaby Bärsele akut idag för mina axlar håller på att gå sönder av allt bärande och vi har det angenäma "problemet" att liten bara vill vara på/mot mitt bröst hela tiden, inklusive när han sover. Det tog inte många minuter av bärsele innan han sov som en stock och efter ett tag kunde han sova vidare i vagnen. GUD så skönt!  

Jag sa till sambon att det är en försenad mors-dags-present och det gick han med på. Kyss 

• Sunseed

(Han har inte vuxit i Babybjörn bärselen, därför kan jag inte använda den. Dessutom får jag för mig att den inte riktigt är till för att bära hela tiden, utan mer om man ska ut på tur liksom?). Nåja. Nu kan sambon ställa in Babybjörn för sin kroppsstorlek så har jag min egen bärsele som jag gillar mer. 

• Luella

Vad härligt att du när nöjd med Ergon Sunseed!

Knytet: Beco har två varianter, butterfly och gemini. Jag har butterfly för jag tycker det är lättare att få upp på ryggen utan hjälp med den.

• Sunseed
    Luella skrev 2013-05-28 13:43:48 följande:
    Vad härligt att du när nöjd med Ergon Sunseed!

Knytet: Beco har två varianter, butterfly och gemini. Jag har butterfly för jag tycker det är lättare att få upp på ryggen utan hjälp med den.
    Beco är också skitsnygga! Kul att det finns lite "roliga" bärselar (som är bra)!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011