• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska
    spets skrev 2011-07-13 15:57:18 följande:
    anderska: Ja, det kanske är så... längtar sååå tills i morgon. Gjorde dom vaginalt UL eller sånt där utanpå magen på dig :)?
    dom gjorde UL, utanpå magen =D
  • Livets goda ting

Kelsslon: GRATTIS till lyckat RUL & en liten dotter !! Så glad för er skull!

Jis & Anderska: stort grattis till er också!!

Spets: Lycka till imorgon!

Hoppas att allt är bra med er andra!!

Gick in i v. 21 igår...känns helt otroligt att halva tiden redan har gått

• Speck
    LGT: Wow halva tiden, ni är många som börjar komma ikapp mig nu känns det som, haha!

Jag kan inte fatta att det bara är 5,5 vecka kvar Förvånad 
    Jag blir så hänförd när jag tänker på det vi gick igenom i höstas, med alla mediciner, och äggplock och misslyckat ET och så detta FET som lyckades.. Vi har alltså fått se denna bebis utvecklas från att den bara var 4 celler stor! Och nu ligger den och sparkar på mina revben på höger sida. Fantastiskt.

Idag fick jag sovmorgon! Sov till 5:15 Flört Försökte somna om men gav upp efter en timme. Ska till BM idag, ska bli kul o höra om jag har rätt i att den fixerat sig (men kan inte tänka mig annat med tanke på vad mkt bättre min foglossning är nu).

En fråga angående Försäkringskassan till den som vet! Jag har försökt hitta på FKs hemsida men ser bara info om att deras månader är från den 21a till den 20e.
    Vad jag vill veta är - när måste man senast begära föräldrapenning?
    T ex, jag har hört att det är den 10e varje månad. Så 10/8 senast ska jag begära föräldrapeng för perioden 21/7- 20/8? Kan någon bekräfta eller dementera detta? Tack Solig Om inte så får jag lov o ringa dom men jag har hört att de har hemska tfn köer.
  • Kelsson1

LGT: Tack! Men halva tiden STORT GRATTIS själv! Tiden går ändå fort även om det inte känns som så

Speck: Det är helt otroligt att det ändå lyckats för oss alla med tanke på våra svårigheter. Kan bara tänka på lilltösen som låg o var så stilla (tror att hon sov) på RUL var sååå söt när hon låg som en groda med benen under sig . Vad spännande bara 5,5 veckor kvar, väntar med spänning på rapport om förlossning. Förhoppningsvis kommer du in o skriver att det var ingenting, h*n bara ploppade ut

Ego: Underhöll mig själv igår kväll med att läsa en tråd här på FL om dumma kommentarer blivande pappor fällt, skrattade så jag höll på att kikna

• Lillstint

Jis: Vad häftigt!

Speck: Tack för förklaringen. Undrar om det är det jag känner då? Tycker det är så svårt att veta om det är bebisen jag känner eller inte. Tycker inte mig känt några sparkar än, men BM sa att det kan dröja några veckor till, framför allt eftersom jag har moderkakan i framvägg. Däremot har jag vid flera tillfällen känt det precis som du beskriver, och funderat på om det kan vara bebisen jag känner.

Jag är ju otålig nu och vill veta tvärsäkert att det är bebisen jag känner. 

Vickan: Usch, stackare! Vilken vecka är du i nu? Vet hur hemskt det är med foglossningarna. Vissa dagar kan jag knappt röra mig. Men gör även ont när jag sitter eller ligger. Har dessutom börjat få ont ävne Går hos sjukgymnast och får akupunktur, men det verkar inte hjälpa. 

• Speck
    Kelsson: Nemen jag ska ju beama ut ungen - har du glömt det? Flört Jag har beställt en star trek förlossning Tungan ute Kul att din bebis också har knasig ställning i magen, min har ju legat på huvet med fötterna framför huvet om man säger typ hela andra halvan av grav haha! Favoritställning.

Jis: Kul! Jag började också känna bebis massa mer efter RUL - undrar hur det kommer sig egentligen `? Är det psykologiskt eller blir de helt enkelt starkare i den veckan...

Lillstintis: Jag började dock inte känna av hickan förrän efter vecka 30, det finns ju dom som känner tidigare, men inte jag... Eller så har jag känt det men inte vetat vad det var..
  • Silverklar

Hej igen,
    Läser eller skriver inte så ofta, har varit lite trött och hängig även om jag inte mått så illa. Har haft vaga symtom under hela graviditeten. Allt är dock bra!
    Var på KUB i tisdags, fick helt ok risksiffror, lite sämre på trisomi 13 + 18, men inget som gör att de rekommenderar fvp eller mkp tur som var. Tror och hoppas att allt är bra men tänkte försöka få dem att kolla lite extra på RUL. (Orkar inte oroa mig för MF eller MA mer nu, även om jag inte är riktigt förbi risktiden ännu, såg ju ett litet levande rörligt foster i tisdags och förväntar mig att se ett levande rörligt foster på RUL också förutsatt att ingen syndaflod eller dylikt sätter igång...)

Kelsson, Anderska och JIS. Grattis till lyckade och rörande RUL. Och grattis till den kommande tjejen Kelsson!
    Jag vill gärna veta kön på RUL om de kan se det. Är också nyfiken av mig och vill gärna veta saker och ting så fort som möjligt. Tycker även att det är roligare att redan innan förlossning kunna börja säga han eller hon när man talar om bebisen istället för den/det.

Viksan: Lät inte alls roligt med ditt ben. Hoppas du kan få/fick hjälp!     

Spets: Lycka till på UL! Jag har också haft lite symtom men allt har varit/är bra. Tror och hoppas att det är samma för dig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011