Visst vågar man flytta till Nödinge - varför skulle man inte?
Vi flyttade hit från Göteborg 2007 till ett nybyggt område (Backa Säteri/Östra Ängarne) då vi såg flera möjligheter och fördelar med Nödinge:
- Vi fick ett sprillans nytt hus till ett mer humant pris än alla de andra hus vi kolllat på i storgöteborgområdet
- Nära till all tänkbar service på Ale Torg, vilket vi har gångavstånd till. (ovanligt för att vara nybyggarområde att ha gångavstånd till ett centrum eftersom det oftast lligger långt ifrån centrumkärnan, men inte här)
- Nödinge-Göteborg tar 12 minuter med pendeltåg om 1,5 år
- Motorvägen kommer också att innebära ännu bättre kommunikationsmöjligheter
Visst har det flyttat in mkt barnfamiljer de senaste åren och det är mkt barn här, men det är inga problem med barnomsorgsköerna om man jämför med ex Torslanda där dagisköerna är hur långa som helst och grupperna jättestora. Just nu byggs en ny förskola i vårt område med 6 avdelningar som står klar till hösten. Vad jag har hört så får man plats inom den tid man önskar.
Just i Nödinge kommer det de närmsta åren byggas mycket mer, flera nya områden är planerade, så jag är övertygad om att priserna här kommer att stiga och fler få upp ögonen för Nödinge och Ale i allmänhet. Som inflyttad kan jag tycka att kommunen är dålig på att marknadsföra sig själv, för generellt tror många att ex Nödinge ligger mkt längre från Göteborg än var det gör.
Får passa på att göra lite egen reklam då och skicka med en länk när GP skrev om vårt område i Bostadsdelen i höstas:
http://www.gp.se/bostad/inredningarkitektur/1.459134-modernt-boende-pa-historisk-mark
Välkommen :)