• Girle

Ni som gjort planerat snitt

Hej! Jag gjorde ett plan snitt den 11 feb. Operationen tog 30 min från start tills jag rullades till uppvaket. Vi fick se honom direkt, o jag kunde hålla honom medan de sydde klart, men det var trångt o jag var rädd att tappa honom så min kille höll i honom. Ks är en stor op o det gör ont, jag hade en tuff första Förl o jobbig återhämtning så jag blev positivt överraskad. Jag fick bra smärtlindring o även om jag känner av snittet ibland nu sju veckor efter så tycker jag att det har gått fint o läkt bra. M rätt smärtlindring i början o om du är försiktig o inte tar i/lyfter för tidigt ska det gå bra. Min pojkvän var ledig fyra veckor efter förlossningen o det var super ( vi har även en treåring som behöver uppmärksamhet). Nu fixar jag båda barnen själv. Lycka till o fråga gärna mer om det är något du undrar!

• Girle

Jag började så smått att röra på mig 4-5 dagar efter snittet, riktiga promenader kunde jag ta ca tre-fyra veckor efter, men då är jag ganska lat o kunde säkert ha gjort det tidigare om jag velat
    Tyvärr tappade bebis färg o blev blå, så han fick åka upp m sin pappa till bb för observation en timme. Precis när de skulle åka ner till mig igen blev jag "frisläppt" från uppvaket o vi kunde återförenas på bb. Du får ligga på uppvaket tills bedövningen släppt. De kollar blodtryck o du får smärtstillande morfin (som jag blev hemsk luddig av). När du kan röra dig ordentligt får du åka till bb. Man ligger där ca två timmar, jag var där 1,5 timmar.

Svar på tråden Ni som gjort planerat snitt