• Bebbo

Värk i svanskotan?

Jag har dem senaste dagarna haft en skum känsla i svanskotan. Som att jag har suttit väldigt konstigt. Men det har jag inte gjort. Inte mer än vanligt å har aldrig kännt så. Vissa stunder under dagen så känns det inte ens som att jag skulle kunna gå på toa för att göra nummer 2, för då spricker det där bak... Nån som vet vad det är?
    Jag har BIM på torsdag.. Kanske inte har nåt med tanten å göra.. Bara nyfiken på om det finns nån förklaring till detta...

• Svar på tråden Värk i svanskotan?
  • guldplutt

Sådär har jag också haft det ett bra tag. Det verkar inte vara så ovanligt. Har hört både att det kan vara foglossningar o att det kan vara så att om man tidigare i livet fått ett slag på svanskotan kan det kännas nu av ngn anledning.

• Vintersol80

men foglossning om man inte är gravid eller inte ens kommit i v6 är nog inte så troligt....

Men det var min tanke tills jag läste BIM på torsdag.. så mitt svar blir nog att du får kolla upp det om det inte släpper...
    Lycka till på torsdag!

• Bebbo

Men som du beskriver att det kan komma senare i livet om man fått ett slag eller nåt mot svanskotan.. Kommer värken då i samband med graviditet, eller bara helt plötsligt av ingen anledning?

• guldplutt

Njae, jag fattade det som att det hade samband med graviditeten. Vet faktiskt inte vad det kan bero på - läste lite slarvigt o såg inte att du inte ens haft BIM än.

• Bebbo

Nä det är ju just det... Börjar bli lite orolig eftersom det inte vill gå över. Det har varat i några dagar. Å jag har inte gjort nåt speciellt...

• Bebbo

Ingen som har en förklaring till min lilla fundering...

• Bebbo

Nu är jag inne på BIM+1. Har fortfarande ont i svanskotan. Det har pågått sen förra veckan... Har ingen förklaring till det alls. Kan det vara ett tecken på att mensen ska komma... *förvirrad*
    Sitter jag på nåt lite hårdare å lutar mig lite bakåt, då ömmar det massor. Sätter jag mig på sätet i bilen så ömmar det till precis när jag sätter mig.. Men inte sen...

• Tvåbarnsmamma75

Vet inte vad det beror på att du har ont i svanken. Men det kan ju vara så att du är gravid. När jag gick och väntade på BIM den månaden som jag blev gravid så hade jag ingen mensvärk- bara ont i svanken. Och nu är jag gravid i v22 och har fortfarande ont i svanken... (nu har det tyvärr börjat gå över till "foglossning" men det är ju en helt annan diskussion...)

Hoppas att du är gravid och inte "bara" har menskänningar! Lycka till!!

• Bebbo

Ja, det hoppas jag verkligen på... Vad ska det kunna vara annars... Jobbigt att vänta. Testar nog imorgon om inte mensen har kommit då. Då är det BIM+2.

Svar på tråden Värk i svanskotan?