Shaun the sheep skrev 2011-04-08 10:14:17 följande:
Mamma och Fru skrev 2011-04-08 10:11:15 följande:
Har en tjej på drygt 4år och en kille på drygt 2 år, och städningen är allt annat än kul...
Bra tips här ovan om motivation!
Vi har som regel att alla leksaker ska vara uppstädade på kvällen, varje dag är en kamp om städningen, ibland går det bättre och ibland sämre! det jag har märkt är att ju fler grejor det är framme, desto jobbigare är det!
Vi har lådor med bilder på, det hjälper ju till lite grann, dom vet var sakerna ska vara.
Det är motivationen till barnen vi behöver, få det tråkiga att bli en gnutta roligare.
Det där med bilder har jag tänkt lääänge på! Men hur har ni gjort med bilderna, är de inplastade eller? Jag tänkte för hållbarheten

Skulle vi sätta upp en vanlig bild från vanligt ritpapper så skulle den vara sönder inom 2 timmar :P
Googlat fram bilder på nätet (annars funkar det att fota leksakerna) sen har jag laminerat in dom. Lite pill med det, men det vart bra :) (fäst med lilpistol på våra lådor, men det beror ju på vilken typ av lådor man har, är det plastlådor räcker det ju med sån där plastfilm att klistra fast med)
Vi har specifika lådor till de mesta av sakerna, dock är det alltid nga saker som aldrig passar in, det har vi löst med att lägga dom i en
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70115578 IKEA Fångst.
Barnen vet var allt hör hemma, det är ju det positiva :)