Irriterar mig på hans gulligull...
Jag är gift med en man, vi har varit ihop i 4,5 år, och han hamnar i perioder då han är så himla överdrivet gulligullig. Visst är det charmigt och nyttigt och allt det där med en kille som har lätt för att uttrycka sina känslor, men nu börjar jag liksom tycka att det är snudd på så sött så jag får ont i tänderna.
Det går liksom inte tio minuter när vi är hemma så säger han saker som "jag älskar dig", "du är bäst i världen" och sånt. På dagarna, när vi jobbar, kommer det sms flera gånger med söta kärleksförklaringar. Inte nog med det, utan han fiskar även efter egen bekräftelse "älskar du mig?", "jag tycker om att du älskar mig lika mycket som jag älskar dig" och såna frågor och påståenden, så jag hinner knappt säga sådana saker på eget initiativ. Eller så kommer det sms som ger mig lite dåligt samvete, där det står saker som "jag saknar dig, fick inte höra din ljuva röst i morse?" om jag inte hunnit ringa på vägen till jobbet.
Fattar ni hur jag menar?
Jag får så dåligt samvete över att jag börjar känna mig kvävd, eller som att jag drunknar i ett sötsliskigt hav av snuttifieringar. Är det mig det är fel på? Jag älskar honom högt, men jag känner att jag börjar svara med "mmm" och tänka på annat istället för att glädja mig åt hans kärleksförklaringar. Och så börjar han fiska ännu mer efter "älskar du mig" och sånt.
Det känns lite som en ond spiral, och jag vet inte hur jag ska hantera det. Vill ju inte såra honom...
Nån som har nå tips eller känner igen sig?