• Arlene86

Resa till New York med 1 åring?

Jag & min sambo ska gifta oss i sommar och hade egentligen planerat resa till Grekland eller något liknande på bröllopsresa med vår dotter som då kommer vara ganska så exakt 1 år.
    Problemet är att jag helst av allt hade velat resa till USA istället, jag bodde nämligen där för ca 6 år sedan (då i san francisco) och har inte varit i USA sedan dess. Jag längtar så otroligt mycket tillbaka och hade jättegärna velat se New York då jag aldrig varit där.
    Men skulle det funka med en 1 åring? Vi har ju aldrig flugit med henne innan, det är en storstad och knappast en sunwing resort vid playan...

Någon som har några  tips? vad man bör tänka på? Finns det någon annan stad i USA som vore ett bättre resmål? Min tanke var ju att flygresan blir lite kortare om man åker till NY istället för tex SF eller LA.

Vi vill ju såklart inte ta oss vatten över huvudet & sedan ångra att vi lade en massa pengar på en resa som bara blev stressig och inte ett dugg rolig...!

• Svar på tråden Resa till New York med 1 åring?
  • Ellebellebi2010

Jag har inte åkt, men har tänkt samma tanke när vårt barn är 1 år! N Y är min dröm!

• evaoregon

Jag hade nog valt Grekland eller liknande istället. 

Om du absolut vill till USA så skulle jag nog välja något annat ställe än NYC.  San Francisco funkade bra med barn när vi var där för ett par år sedan.  Inte så stressigt och enkelt att ta sig runt med spårvagn, buss etc.  San Francisco blir inte så varmt på sommaren, men i NYC kan det bli rejält hett.

• sheepdog23

NYC kan vara hett men det är underbart med barn, även om det är sommar. Kanske lika värme som Grekland. Jag växte upp i närheten och vi åkte ofta dit och klarade oss i värmen precis som mina barn gör nu när vi är hemma hos mormor och morfar. Central Park har mycket för småbarn, till ex karuseller, zoo och även stora lekplatser med plaskbassängar. Det finns AC i alla museer och i affärer så det går att sjunka tempen om det behövs. Man behöver inte åka buss eller tunnelbanan. Taxiresor är inte så dyrt och man kan enkelt promenera de flesta ställen. Om ni åker tillbaka till hotellet för eftermiddagssömn missar ni inte mycket da hela stan är öppen väldig sen på natten. Jag kan rekommendera ett besök hos FAO Schwarz om ni åker dit.

Min annan favorit är Boston som är lugn men lite knepigt med barnvagn. Jag kan skicka fler tips om Boston om du vill. En annan möjlighet är att utforska New England som är helt underbar på sommaren med små öar (till ex.marthas vineyard, nantucket), Newport, Cape Cod och sånt.  Maines kust är otrolig vacker! De små städerna i New England är fantastisk med småbarn.

Lycka till.

• Dixie

vi har i NY förra våren med våra barn, då 3 och 5 år, och det fungerade mycket bra - klart att man får anpassa resan till barnen en del!

men det kan ju bli väldigt varm i NY mitt i sommaren och man blir "trött" på allt storstadassljud efter ett tag, så jag hade nog försökt kombinera NY med något mer, tex New England! 

• jaså

Det är klart att ni kan åka!
    Vi har rest mycket med våra barn och vårt första barn var 13 månader då han var i New York en vecka. Det är ju svårt att delta i nattlivet när man reser med småbarn men det finns ju så otroligt mycket att se och göra i New York där småbarn kan hänga med. Man behöver inte bara åka på charter till Kanarieöarna bara för att man blivit förälder om man inte vill.

Svar på tråden Resa till New York med 1 åring?