• Fru xx

    Hur har ni känt efter insemination, tidiga tecken?

    Hej!

    Jag hade ÄL 1/4 och blev inseminerad då (första inseminationen). Har känt en svag molande värk i livmoderstrakten sedan 2-3 dagar efter inseminationen. Liknar mensvärk fast svagare. Brukar inte få mensvärk förrän 1-2 dagar före BIM och har nu en vecka kvar till BIM. Har även haft huvudvärk av och till senaste dagarna och mer flytning (helt ofärgad) än vanligt. Inga ömma bröst, illamående eller andra symptom. Vi hoppas såklart mycket för vi har försökt få barn länge.

    Hur har ni andra känt efter insemination? Någon som haft tidiga graviditetstecken? Eller haft tecken som visade sig vara falska?

  • Svar på tråden Hur har ni känt efter insemination, tidiga tecken?
  • Körsbärsträd

    Tyvärr inte...har gjort två inseminationer, inbillat mig molvärk och massa annat men det har ändå inte varit något... tyvärr

  • Fru xx

    Tråkigt att det inte fungerat än, tack för ditt svar Körsbärsträd, håller tummarna för att det ska lyckas för er framöver!

  • Körsbärsträd
    Fru xx skrev 2011-04-12 10:00:18 följande:

    Tråkigt att det inte fungerat än, tack för ditt svar Körsbärsträd, håller tummarna för att det ska lyckas för er framöver!


    Tack! Jag håller tummarna för er också! Känner du något idag?
  • Fru xx

    Har ont i huvudet igen och en tjock känsla i skallen, har haft huvudärk av och till i flera dagar, men det kan kanske ha med pollensäsongen att göra oxå. Värk i magen, typ lite svagare mensvärk. Trötthetskänsla i ländryggen. Lite svullna, varma och ömma bröst. Inga extrema symptom alls, skulle lika gärna kunna vara PMS. Det enda som sticker ut litegrann är att jag rapar ovanligt mycket efter att jag ätit och även flera timmar efter att jag ätit. Men det kan ju bero på så mycket annat. Ja du märker säkert att jag är lite neg nu och det är väl för att BIM närmar sig, på fredag vet jag.

  • MD77

    Kände tyvärr inte heller något speciellt efter inseminationerna, när det väl lyckades så kändes det som alltid...tyvärr. Men ganska snabbt efter plusset så började brösten ömma.


  • Fru xx

    Stort grattis till plusset! Är det länge sedan du fick plus? Hur många försök tog det innan det lyckades?

  • Körsbärsträd
    Fru xx skrev 2011-04-13 12:03:20 följande:
    Stort grattis till plusset! Är det länge sedan du fick plus? Hur många försök tog det innan det lyckades?
    Just nu vill jag gärna höra människor som säger att det tog vid tredje försöket =), vi ska göra vårt tredje nu och jag har bara hört om sånna som lyckats på första eller andra...eller inte alls, och då känns det som att om man inte lyckats på första eller andra ås kommer vi inte lyckas...

    Grattis förresten!
  • MD77
    Fru xx skrev 2011-04-13 12:03:20 följande:
    Stort grattis till plusset! Är det länge sedan du fick plus? Hur många försök tog det innan det lyckades?
    Tack! Jag är i v.28 (27+3), det var tredje gången gillt för mig också Glad
  • Körsbärsträd
    MD77 skrev 2011-04-13 18:31:02 följande:
    Tack! Jag är i v.28 (27+3), det var tredje gången gillt för mig också Glad
    Härligt att höra! Vart gjorde du inseminationerna? Härligt att vara i vecka 28, inte långt kvar nu!
  • MD77
    Körsbärsträd skrev 2011-04-13 19:50:07 följande:
    Härligt att höra! Vart gjorde du inseminationerna? Härligt att vara i vecka 28, inte långt kvar nu!
    Jag åkte till Storkkliniken i Köpenhamn. Inte det billigaste av alla ställen, men de var otroligt trevliga.
    Nej, det är inte jättelångt kvar...snart dags att börja förbereda hemmet lite mer tror jag Glad

    Är det ditt första försök?
  • Körsbärsträd
    MD77 skrev 2011-04-14 17:56:28 följande:
    Jag åkte till Storkkliniken i Köpenhamn. Inte det billigaste av alla ställen, men de var otroligt trevliga.
    Nej, det är inte jättelångt kvar...snart dags att börja förbereda hemmet lite mer tror jag Glad

    Är det ditt första försök?
    Nej, vi gör vårt tredje försök nu i helgen eller början av nästa vecka...
  • MD77
    Körsbärsträd skrev 2011-04-14 18:46:31 följande:
    Nej, vi gör vårt tredje försök nu i helgen eller början av nästa vecka...
    Ok, då får jag önska lycka till! SpännandeGlad
  • Elwiran

    Jag är i samma situation som du fru xx där jag och min man har gjort vår första insemination och väntar på bim. Har även haft ungefär samma känningar som du. Gjorde inseminationen den 7/4 och bim borde vara den 19/4 men idag kom redan färgade flytningar så jag antar att hoppet är ute för denna gång Rynkar på näsan Tungt när man längtar så efter en liten! Hur går det för er?

  • Fru xx

    Det gick inte på första försöket för oss, fick mens igår tyvärr . Blev ledsen, besviken och kände mig rätt nere igår men idag känns det bättre. Vi tar nya tag nu och ser fram emot nästa försök, då ska vi göra dubbelinsemination, blir till påsk eftersom jag har rätt kort cykel, normalt 25-26 dagar. Håller tummarna för er alla!

  • Körsbärsträd
    Fru xx skrev 2011-04-15 14:12:32 följande:
    Det gick inte på första försöket för oss, fick mens igår tyvärr . Blev ledsen, besviken och kände mig rätt nere igår men idag känns det bättre. Vi tar nya tag nu och ser fram emot nästa försök, då ska vi göra dubbelinsemination, blir till påsk eftersom jag har rätt kort cykel, normalt 25-26 dagar. Håller tummarna för er alla!
    Så tråkigt... men bättre lycka nästa gång. Den första gången kändes, andra gången var faktiskt lättare, blev inte lika ledsen...

    Stor kram till dig!
  • princess1975

    Fru xx, tråkigt att höra att det inte gick på första försöket! Bättre lycka nästa gång. Håller tummarna.
    Läste ditt inlägg och kände igen mig i det du beskrev. Jag har gjort en insemination på Vitanova i Köpenhamn och jag är nu i v.11+5, första försöket och det lyckades!
    Jag är såå tacksam!
    Jag hade svag molvärk efter inseminationen och trodde det var för att de gjort ett ingerpp där nere men molvärken tilltog och jag brukar vanligtvis bara känna den ett par dagar före mens men nu fanns den där 2 v före! Sen hade jag rejält ont ondare än när jag väntade mens så jag var orolig men det visade sig att det var ett +.
    Brösten började ömma före mitt gravtest.
    Jag har haft flera tecken tidigt!

  • Trött79

    Vi ha gjort 2 försök och fått molande mensvärk efter båda. Första vart inget och nu hoppas vi på andra! Lycka till alla som plussat och alla ni som försöker.

Svar på tråden Hur har ni känt efter insemination, tidiga tecken?