• The bad seed

Tänkvärda ord om bonusföräldrar...Sanna Lundell

Der gikk kärringen for langt, drar alle over en kam og gir ingen åpning for andre känslor enn de rosa. 
    Mycke av det hon skrev var bra.
    Känner man at man ikke handterar rollen som styvmor, at de negative känslorna overskuggar det positive, så ja da bör man backa. Men å ha slike känslor er ikke unormalt!
    Og by the way, några unger  ER bortskämda. Hvorfor kan man ikke säga det?
    Hun framställer det jo som at alle som säger att et barn er bortskämd, hater barnet. Så er det ikke.
    Man måste absolutt ikke elske sine bonuser! 

• The bad seed
    2underbara skrev 2011-04-10 15:24:19 följande:
    Oj, vad sur hon verkar vara.

Lever hon själv i ett dysfunktionellt förhållande och känner att hon behöver leta fel hos andra konstellationer för att själv känna att hon kanske inte har det så pjåkigt ändå?

Om en bioförälder och deras särkullbarn inte klarar av att leva ett normalt familjeliv med en ny vuxen i familjen borde de verklgien krypa tillbaka till sin curlinghörna, så kan man också tolka det ifall man bara ska rikta in sig på en del av parterna.
    Allt ska inte anpassas från den barnlösas sida utan det handlar väl lite om att ge och ta?

Jag exempelvis ger bra mycket mer än jag får tillbaka och ändå är det jag som är "den onde" i mångas ögon.

Galet. Bortskämt. Uppfuckat helt enkelt.

• The bad seed
    Pyreluringen skrev 2011-04-22 23:59:09 följande:
    Fast hon har ju en sambo som är bonusförälder till hennes barn..Så visst får hon ha lite åsikt om det hela tycker jag då =)
    Kan på INGEN MÅTE sammenlignes! Aldri!
    Hun kan ikke uttale seg om hur styvforeldre känner eller "skal/bør" känne for sine styvbarn!
    Man kan ikke forvente at noen skal elske barn som ikke er ens egne. Barn som ALDRI vil elske deg på lik linje som sine foreldre. Som helst av alt kanskje skulle ønske du ikke var en del av deres liv.
    Dette var blandt det dummeste jeg någongång har lest!
Svar på tråden Tänkvärda ord om bonusföräldrar...Sanna Lundell