Min 5 snart 6 åring..
Hej Jag vill ha lite hjälp.. Min son på snart 6 år är jag väldigt orolig över. Han är en väldigt lessen liten pojke och gråter över nästan allt oavsätt om han får det eller inte får det och kan till och med vara så att han redan gråter när han frågar eller ska säga något.. Innan lillasyster kom var han en glad liten kille som va ganska tuff, visst att han kunde vara lite feg ibland men det var aldrig några lessna miner så som det är nu.. Utan han var en glad liten buse.. Hans lillasyster är 2 ska fylla 3 nu i år och jag kan väl säga att just det här med att han är så grinig och så har väl pågått lite innan hon föddes. Vi flyttade till villa innan hon föddes och han fick ett eget rum och kanske kände sig lite osäker iom det men vi har gjort så att antingen så har någon sovit hos honom eller så har han fått sovit hos oss. Men dom senaste åren så har han blivit väldigt lessen av sig och kan som sagt redan gråta innan han änns har frågat om han tex får titta på tv eller något sådant. Han till och med frågar om han får gå på toaletten. Vet inte hur vi ska kunna få bukt med just detta.. Den senaste månaden så har han börjat gnälla över att han har ont i huvudet och då var vi hos bvc och synen var det inget fel på för han har jättebra syn. Och nu den senaste veckorna så har han haft ont i magen till och från. Var uppe med han till VC och då sa dom att han kanske hade förstoppning men han har klagat efter det oxå.. Så vet inte vad det kan vara, om det är stress, oro, ängsla eller influensa.. Sen så är det lite otäckt när han vaknar ibland för det är som att han inte riktigt är vaken för han kan gå och yra ibland och bara prata och när man frågar honom vad det är så kan det vara precis vad som hällst ena stunden men så är det nått annat andra stunden.. Det är liksom inget sammanhängande utan han kan gå och säga att han vill sova, men att han inte får gå i vattnet för det kan göra ont.. Det är jättelustigt och vet inte hur man ska göra.. Han kan gå och ropa eller nästan skrika på mig eller pappa och när vi kommer fram till honom och vill hålla om honom så är det som att det inte går fram att vi är där.. Ibland när han är vaken och leker eller så så kan det vara så att han är så djupt konsentrerad eller att han har bestämt sig så pass hårt att det inte går att få kontakt med honom eller få honom att släppa det han håller i och det är oroväckande tycker jag.. Är hans beteende normalt för en 5 snart 6 åring eller vad kan det vara som hänt med honom.. Vad kan vi göra som föräldrar för att kunna få honom mer säker och trygg.. Hur kan vi få honom att ändra detta beteende? Tacksam för svar.