Mödravård i Malmö???
Nu har jag ringt alla privata barnmorskor och läkarhus i Malmö. Ngn som vet ngn privat som tar emot nya patienter???
Nu har jag ringt alla privata barnmorskor och läkarhus i Malmö. Ngn som vet ngn privat som tar emot nya patienter???
Tyvärr verkar det tufft det där, om man inte redan tidigare gått hos gynekolog på ett privat läkarhus... Cura, Ellenbogen o Slottstaden har helt fullt, och det har även andra privata som tex Karen Nielsen. Cityklinken var det ngt inlägg om igår där TS inte provat än.
Tack för svaret, känns för jävligt att man måste lita på den offentliga vården och alla säger att den är så dålig! Jag vill ha en egen barnmorska....stressande nog att vara gravid, verkligen skitjobbigt att behöva mecka med sådant här skit nu..Känner mig som en hormonbomb och vill bara gråta hela tiden
Får du inte en egen BM även om du går på offentlig MVC..? (Vet inte exakt hur det funkar eftersom jag som tur är fick plats på Cura) Trodde att det var så iaf, för att de ska ha ngn form av kontinuitet. Tror inte att den offentliga MV behöver vara dålig överallt..? Men jag förstår din vånda, man är mer utelämnad när man inte kan välja själv...
Jo, det får man nog, det tror jag. Jag bor i Slottsstaden så jag tillhör Familjens hus vid Möllan och när jag ringde dit idag så öppnar de inte telefonen förrän imorgon 8,30 så jag kan inte få svar idag. Frustrerande!!!
Jag går på MVC Granen och där har man samma BM hela tiden. Nu har jag bara varit där en gång, på inskrivningen, men jag tyckte att hon var bra.
Jag ringde precis som du runt till privata först, men det var fullt överallt. Det är tydligen babyboom i Malmö just nu.
Lycka till med ditt letande och jag hoppas att du kommer att trivas med den BM du får.
Hej hej!
Jag känner mycket väl igen din frustration (bara telefontiderna kan få en att bli tokig)....jag går på MVC Granen. Fick från början en BM jag inte kände det funkade så bra med så jag ringde och fick en ny.....nu fungerar det mycket bättre och den BM jag fick är kanon. Prova att ringa Familjens hus imorgon och känns det inte bra med den BM du får så byt.......har en väninna som gått där och är mycket nöjd.....Lycka till! Kram
Tack för alla tröstande ord
Kramar
Hej!
Jag har också hört att det är svårt att få tid privat...jag går på Granen hos en jättebra BM.
Personligen så tycker jag det känns mycket tryggare med MVC,,,men det är ju en smaksak...
Jag har också hört att citykliniken ska ha en väldigt bra barnmorska men jag vet inte hur det ser ut med plats där...
Lycka till!!!
Var bor man för att gå på granen? Det verkar som att alla går där
Vad är det för skillnad på MVC och Granen?
Granen är MVC - det är den vårdcentral som ligger vid Värnhem. Alla vårdcentraler verkar spänna över så stora områden idag - hela centrum hör visst till Granen.
Granen är en MVC, precis som Familjens Hus. Vilken MVC du tillhör beror på i vilken stadsdel du bor. Granen har bl a Centrum.
Tack tack! Kan man göra vaginalt ultraljud på MVC i typ v. 8? Ngn som vet eller har gjort det?
Tror inte att de gör VUL på vanliga MVC om det inte finns ngn särskild anledning till det, tyvärr.
Hej, jag går också på granen och är väldigt nöjd. Jag fick göra ett vaginalt ultraljud vecka 7+2 det gick jätte bra, det finns bild i mitt galleri om du är nyfiken hur det ser ut.
Sara: vem gick du hos som det inte funkade med? Nyfiken eftersom jag också går på granen.