• AW76

Polarn o Pyrets jävla skämtpriser!

Jag blir mer och mer irriterad på Po.ps priser. Det är så uppenbart att de bara lever på sitt namn nu. För vad har de? Vanliga bomullskläder till skämtpriser! Var inne idag för att handla för min 20%-kupong. (handlar där endast på rea eller på rabattkupong) Tänkte handla lite vårnytt till sonen och dottern. Vad ser man? Jo:

* vanlig bomullströja med siffran "76" - 225 kr.

* vanlig randig singoallaklänning - 325 kr (ok, visserligen Eco)

* t-shirts - 195 kr

Sen hade de rea. Wow, en vanlig jävla bomullströja med skabbigt mönster för 110 kr. "Vilket kap".

Jag blev så irriterad så jag inte handlade någonting! Alltså, jag har hela tiden vetat om deras dyra priser, men just idag blev jag extra irriterad så jag var tvungen att starta en tråd om det.

Fattar de inte att andra kedjor har kommit ikapp nu? Hur länge ska de fortsätta med dubbelt så dyra barnkläder? Deras skalkläder är ännu ett exempel. Länge var de ledande på det, men nu har FIX (Lindex) minst lika bra skalkläder, om inte bättre!, för halva priset av Po.p.

Håller ni med mig eller inte?

• Svar på tråden Polarn o Pyrets jävla skämtpriser!
  • Snarkofagen

Nej. Jag håller inte med dig. Har tuggat igenom hela sortimentet med skalkläder och PoP är det enda som håller. Dessutom är de galet generösa med reklamation, oavsett vad det gäller. Inga frågor om kvitto - de byter DIREKT. Mesiga Lindex vägrar byta utan kvitto, du får inte ens byta till annan storlek utan det där skitkvittot. 

Dessutom tycker jag det är supergeneröst att PoP ger ett nytt gummiband när det där under foten är slitet på överdragsbrallor.  Kommer just nu inte ihåg vad det heter  

Men vanliga kläder handlar jag aldrig på PoP, där är jag helt och hållet med dig.  

• En Åsa

Visst är de dyra men nej, jag håller inte med dig. POPs kläder har en helt anan kvalitet än lindex, färgen håller efter tvättar på POPs kläder men inte på Lindex. Men du vet, om du vill handla på Lindex så gör det.

• Xara

Jag tycker det är samma sak med alla märkeskläder till alla målgrupper, så vad är skillnaden? Handla du på Lindex istället, om du tycker det är lika bra/bättre.

• AW76
    Snarkofagen skrev 2011-04-08 19:31:32 följande:
    Nej. Jag håller inte med dig. Har tuggat igenom hela sortimentet med skalkläder och PoP är det enda som håller. Dessutom är de galet generösa med reklamation, oavsett vad det gäller. Inga frågor om kvitto - de byter DIREKT. Mesiga Lindex vägrar byta utan kvitto, du får inte ens byta till annan storlek utan det där skitkvittot. 

Dessutom tycker jag det är supergeneröst att PoP ger ett nytt gummiband när det där under foten är slitet på överdragsbrallor.  Kommer just nu inte ihåg vad det heter  

Men vanliga kläder handlar jag aldrig på PoP, där är jag helt och hållet med dig.  
    Jag håller inte med dig angående skalkläderna. Har övergått till FIX, och de har hållit bättre än Po.p! Du säger att Po.p är generösa med reklamation. Ja kanske det, men med FIX behöver du inte reklamera, så hållbara är de!
  • AW76
    En Åsa skrev 2011-04-08 19:32:39 följande:
    Visst är de dyra men nej, jag håller inte med dig. POPs kläder har en helt anan kvalitet än lindex, färgen håller efter tvättar på POPs kläder men inte på Lindex. Men du vet, om du vill handla på Lindex så gör det.
    Haha, ja jag handlar övervägande på Lindex och tänker fortsätta med det.
  • ominte
    Snarkofagen skrev 2011-04-08 19:31:32 följande:

Håller inte med dig alls.
    Jag har testat didriksons skalplagg och lindberg och de är helt klart mer prisvärda. Pop's är stenhårda och åbäkiga. Dottern hatade sin jacka för att den skavde i hakan. Didriksons har hållt färg, form och utseende på alla plan. Inga nötta reflexer eller nånting! Och dessutom betydligt "mjukare" och och mer följsam trots sin funktion!
    Jag skulle byta en fuskpolo på pop för nåt år sen som det hade gått hål i och då säger kassörskan "det var märkligt, vi har inte fått in en enda tidigare" snorkigt och krävde kvitto för att se när den var inhandlad. Den var inte ens använd utan vi märkte det första gången vi skulle ha på den.

Jag tycker också att pop är överreklamerade. Det finns liknande plagg för hälften av priset i andra butiker.
  • joller

Orka med en massa märkes hysteri! Jag menar, jag köper det jag tycker är fint och prisvärt. Jag handlar både nytt och begagnat!

Jag vägrar handla för att det är ett speciellt märke.... Blandat är bäst enligt mig för det är en livsstil man kan lära barnet i äldre åldrar oxå och som man kan ha råd med under deras uppväxt.

Tyckte det var bra att du gick därifrån! om dom har blivit så giriga eftersom deras märke är så "omtyckt" så förtjänar dom att tappa kunder. Tro fan att dom är givmilda med returer och allt för dom priserna, dom skulle inte vågat annat....

Jag har aldrig haft problem med lindex mm när det gäller tex returer pga plagget gått sönder eller blivit konstigt efter tvätt, tjafsar dom så nämner man bara köpmannalagen... då förstår dom att du är påläst och att dom inte kan kräva kvitto för allt....

• Mary Jo

Pop skalkläder har jag aldrig provat men vi fick en body och byxa till dottern när hon föddes och dom kläderna blev mer slitna och noppriga än tex Lindex kläder. Har testat köpa någon tröja och byxa till men samma sak.

Så deras vanliga kläder köper jag inte,på tok för dyra för så ospeciella kläder, men kommer nog att prova deras overall nästa vinter.

• SilverLadyG
    AW76 skrev 2011-04-08 19:28:31 följande:
    Jag blir mer och mer irriterad på Po.ps priser. Det är så uppenbart att de bara lever på sitt namn nu. För vad har de? Vanliga bomullskläder till skämtpriser! Var inne idag för att handla för min 20%-kupong. (handlar där endast på rea eller på rabattkupong) Tänkte handla lite vårnytt till sonen och dottern. Vad ser man? Jo:

* vanlig bomullströja med siffran "76" - 225 kr.

* vanlig randig singoallaklänning - 325 kr (ok, visserligen Eco)

* t-shirts - 195 kr

Sen hade de rea. Wow, en vanlig jävla bomullströja med skabbigt mönster för 110 kr. "Vilket kap".

Jag blev så irriterad så jag inte handlade någonting! Alltså, jag har hela tiden vetat om deras dyra priser, men just idag blev jag extra irriterad så jag var tvungen att starta en tråd om det.

Fattar de inte att andra kedjor har kommit ikapp nu? Hur länge ska de fortsätta med dubbelt så dyra barnkläder? Deras skalkläder är ännu ett exempel. Länge var de ledande på det, men nu har FIX (Lindex) minst lika bra skalkläder, om inte bättre!, för halva priset av Po.p.

Håller ni med mig eller inte?

Svar på tråden Polarn o Pyrets jävla skämtpriser!