• har tre

Varför har DU/DITT BARN en fjällräven ryggsäck?

Jag har en jag har haft i 12 (!) år, och det enda är att färgen är lite sliten. Då har den gått ett antal varv i tvättmaskinen också, förutom att den användes varje dag i iaf de första åtta åren. Nu använder jag den kanske bara ett par gånger i veckan då jag ofta bär lite tyngre.

Min man har en dator-Kånken med lite bättre axelband och den är också jättebra. Smidigt att den går att vaxa så att den blir vattentät. Håller bättre än de Haglöfs-ryggsäckar vi sliter ut på kanske två-tre år bara.

Sonen har en mini också när han ska sova över någonstans eller till förskolan.

Varför vi köper dessa? För att de är snygga och helt enastående i kvalité. Alla våra barn kommer få varsin mini + normal när de börjar skolan. 

Jag älskar Fjällräven just pga kvalitén. Behöver jag säga att vi har en hel del av deras kläder, jackor etc här också? För fjällvandringar och resor är det jättebra. Dessutom har vi ett 40 år gammalt fjällräventält som vi fått av min mor som fortfarande är i utmärkt skick. Som sagt, saker som bara håller och funkar gör att man kan tänka sig att lägga ett par kronor extra. 

• har tre
    Juronjaure skrev 2013-09-22 22:33:33 följande:
    Jag har en för att den är snygg. Men jag har insett att den är opraktiskt, så om jag ska bära böcker eller annat tungt tar jag andra ryggsäckar. Hur man kan tillverka ryggsäckar utan midjerem är svårt att fatta. Hur man kan tillverka ryggsäckar som tål vatten SÅ ILLA är helt obegripligt.
    Men du får ju vaxa den? Då blir den vattentät.
Svar på tråden Varför har DU/DITT BARN en fjällräven ryggsäck?