• Chokladpinglan

Få hjälp att betala utbildning på truck-kort

Vill ta truck-kort.. då jag jobbar på lager

Men tror ni ams hjälper till att betala utbildningen? eller måste man betala allt själv?

• Svar på tråden Få hjälp att betala utbildning på truck-kort
  • jagvetallt
    Chokladpinglan skrev 2011-04-09 14:16:06 följande:
    Vill ta truck-kort.. då jag jobbar på lager

Men tror ni ams hjälper till att betala utbildningen? eller måste man betala allt själv?
    varför ska ams betala för dig när du har jobb?
  • 3 barns mor

har du kollat med ditt jobb dom kanske står för utbildning

• riboflavin

Har du redan jobb så tror jag du får försöka vända dig till jobbet, vissa arbetsplatser har ju "utvecklingspottar" för att kunna gå in och betala om en anställd går en kurs som kan gynna dom. Annars är det ju inte speciellt dyrt egentligen.

• Tecken

Är ett truckkort så dyrt? Det kanske betalar sig självt inom kort? Om din arbetsplats inte vill betala hela truckkortet, kanske ni kan komma fram till en annan lösning, t ex att ni betalar hälften var?

• jassikan

En del arbetsgivare betalar gärna en utbildning om man själv önskar gå. Finns olika varianter, en del står för allt andra för själv utbildningskostnaden men den anställde för tiden (finns en del utbildningar på helger), en del för en viss andel av utbildningskostnaden etc.

Det varierar av olika anledningar - företagets ekonomi, behovet av personal med den utbildningen, en del vill att den anställde också satsar något för att visa att de verkligen vill gå utbildningen (inte bara slippa jobba, tyvärr går en del utbildningar bara för att och det förstör för andra).

Prata med dem, du har inget att förlora

Svar på tråden Få hjälp att betala utbildning på truck-kort