• Turkosfjäril

Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!

Ja, då var det snart dags att fylla 18 bast. Jag har hyrt lokal och bjudit folk, men så idag slog tanken mig att jag vill ha ett tema på min fest. Jag vet inte så mycket om olika teman, men jag kan tänka mig att det finns tusentals. Eftersom vi ska ut på krogen efter vi varit i lokalen tror jag inte att ex. maskerad eller pyjamas är ett alternativ, utan kanske mer dresscode: black&white. Men jag vet inte.. Har ni något förslag?
    Hela festen kanske inte behöver gå i just ett tema, kanske bara är ute efter en snygg dresscode. Har ni några schyssta tips? Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!
  • La Lola

Ett viss färg helt enkelt?
    Rött?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Turkosfjäril

Ja, typ... ibland har ju folk tema som typ playboy där tjejerna klär sig som typ bunny och killarna som hefner, andra kan ha tema stureplan vilket innebär champagne och märkeskläder. Nu är vi i mitt umgänge inte åt stureplanshållet at all, så kanske en dresscode lila/svart exemeplvis, och så kanske jag pyntar lokalen i lila svart tema. Men jag tänkte kolla om ngn har något mer spännande förslag...

• Tazzme

Tja, det kunde ju vara kul att satsa på nåt tema som hänger ihop med just dig och din 18-årsdag. T.ex. så hade vi 80-tals tema då min man fyllde 30 förra året, eftersom han är född 1980. Så kanske du kunde köra på 90-talstema eller typ Beverly Hills 90210-tema, Melrose Place eller någon annan tv-serie eller film som var stor på 90-talet.

90-talsmodet var ju inte sååå extremt, så även om du ber folk klä sig i kläder i stil med 90-talsmodet, eller t.ex. då klä ut sig som karaktärerna i Beverly Hills, så tror jag nog att ni vågar gå på krogen efteråt utan att skämmas Skrattande Tycker också att mycket mode nuförtiden är rätt 90-talsinspirerat.

Ett helt annat förslag på tema är ju typ "Hollywood" eller "Glamour" eller nåt sånt. Dvs. du pyntar i lite glittrigare stil, bjuder på tjusiga drinkar (eller OK drinkar men i "tjusiga" plastglas med paraplyer, cocktailpinnar etc.) och ber folk klä sig i "Hollywood-stil" alt. extra glamouröst typ Marilyn Monroe osv.
    Tycker själv att såna temafester är lite roligare än att bara gå efter en viss färg. Man får ju tillfälle att vara lite xtra kreativ då man fundera vad man ska ha på sig och så Glad

Nä usch, nu vill jag gå på fest och dricka tjusiga drinkar! Men inget sånt för mig förrän tidigast då bebisen kommer i augusti Tungan ute

• Some

Kan tillägga att jag har varit på krogen i maskreadkläder många gånger och det har alltid bara varit uppskattat.

Mad Men-tema kanske?

happy until proven otherwise
  • Noli

"Färgstarkt" är ett kul och lite annorlunda tema tycker jag! Lätt att dekorera med både t ex ljus och kanske en knallig bål. Dessutom går det både att klä sig gallet färgglatt eller mer nertonat med färggranna accessoarer beroende på hur man vill se ut på krogen senare på kvällen. Och så passar det ju bra nu på våren

• Lindreas

Glitter och glamour kanske? Det är ett hyfsat fritt tema som alla kan relatera till, och man måste inte köpa en helt ny outfit heller, i de flesta fall. Min bror ska på fest idag, tema Rockabilly, det kanske kan vara nåt?

• EMTP

Mustaschtema! Alla får komma med lös-mustasch. Går att ta av innan man går ut på krogen och kostar inte speciellt mycket. Grattis förresten!

• Turkosfjäril
    EMTP skrev 2011-04-09 16:17:56 följande:
    Mustaschtema! Alla får komma med lös-mustasch. Går att ta av innan man går ut på krogen och kostar inte speciellt mycket. Grattis förresten!
    Haha, det har jag aldrig hört om! Flört Tack så mycket!
Svar på tråden Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!