Inlägg från: Turkosfjäril |Visa alla inlägg
  • Turkosfjäril

Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!

Ja, då var det snart dags att fylla 18 bast. Jag har hyrt lokal och bjudit folk, men så idag slog tanken mig att jag vill ha ett tema på min fest. Jag vet inte så mycket om olika teman, men jag kan tänka mig att det finns tusentals. Eftersom vi ska ut på krogen efter vi varit i lokalen tror jag inte att ex. maskerad eller pyjamas är ett alternativ, utan kanske mer dresscode: black&white. Men jag vet inte.. Har ni något förslag?
    Hela festen kanske inte behöver gå i just ett tema, kanske bara är ute efter en snygg dresscode. Har ni några schyssta tips? Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!
  • Turkosfjäril

Ja, typ... ibland har ju folk tema som typ playboy där tjejerna klär sig som typ bunny och killarna som hefner, andra kan ha tema stureplan vilket innebär champagne och märkeskläder. Nu är vi i mitt umgänge inte åt stureplanshållet at all, så kanske en dresscode lila/svart exemeplvis, och så kanske jag pyntar lokalen i lila svart tema. Men jag tänkte kolla om ngn har något mer spännande förslag...

• Turkosfjäril
    EMTP skrev 2011-04-09 16:17:56 följande:
    Mustaschtema! Alla får komma med lös-mustasch. Går att ta av innan man går ut på krogen och kostar inte speciellt mycket. Grattis förresten!
    Haha, det har jag aldrig hört om! Flört Tack så mycket!
  • Turkosfjäril

Sitter och funderar över om man skulle ha en dresscode till tjejerna och en till killarna, men vad skulle det isf vara?

• Turkosfjäril

Dresscode: black/white? Är det tråkigt?
    Är lite inne på lila också, men äger inget lila så med risk för att om jag väljer det och går ut med det så hittar jag inget lila till mig själv...

• Turkosfjäril

Det blev dresscode svart/vitt och så ska jag duka och pynta svart/vitt. Men då är jag lite kluven, ska jag ha svart duk + vita tallrikar + svart servett + dekorationer i vitt ex blommor, ljus, stenar. Eller ska jag ha det tvärtom?

• Turkosfjäril

Det hade kanske varit fräckt, men jag har redan skickat ut inbjudningarna med dresscode svart/vitt nu så det ändrar jag inte. Men hur ska jag dekorera?

• Turkosfjäril
    tantS skrev 2011-04-12 16:57:03 följande:
    En kompis till mig gick på fest en gång med temat "felplacerad". Man skulle gå som något som inte passade in. De gick i pyjamas :D
    Hahah, vad kul!
Svar på tråden Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!