Lindreas skrev 2011-04-09 19:32:39 följande:
Vi hade en Ford Focus Flexifuel, Ghia, -05. Vi hade den i ungefär ett år och det var tamigfan konstant något fel på den! Det började med att urtrampningslagret gick sönder, men det byttes förstås. Sen var det röststyrningen till stereo och klimatanläggning som lade av. Bilen gick förbaskat ojämnt, det behövdes nya mjukvaruuppdateringar till datorn hela tiden, och hela tiden var det småsaker som inte fungerade. Dessutom, när vi hade den så kunde vi inte tanka etanol, eftersom etanolen just då var kass och förstörde motorn, så det var ju alltid bensin som gällde, vilket liksom inte var tanken när vi köpte den...
Andra jag pratat med som haft likadana har gjort sig av med dem snabbt som tusan, inte ens meken på Fordverkstan behöll sin... Men jag tror helt klart att det finns bra exemplar också, och att vi fick tag i ett riktigt måndagsexemplar som bara strulade. På plus-sidan så är den skitrolig att köra, och jag tyckte den kändes lyxig, på något vis.

Vi hade halvkombi och en tuff blå metallicfärg och vid de få tillfällen bilen gick bra så älskade jag den!

Ajdå! ingen bra upplevelse där alltså
Som jag sagt, det är som när jag tittade på barnvagnar - det finns ju alltid för och nackdelar med allt. Måndagsexemplar finns det ju, man får helt enkelt hoppas att man inte får det. Vi ska köpa hos en bilhandlare så vi iallafall får lite garanti! Tack för att du delade med dig av lite negativt om den också