• Anonym

Spiral och hårt sex

En fundering bara, kanske låter helknasigt men jag har verkligen ingen aning... men jag och sambon brukar ha ganska hårt sex ibland, alltså att han stöter in i mig rejält. Kan man ha det även när man har spiral? Ska sätta in en hormonspiral om några dagar och tanken slog mig precis!

• Svar på tråden Spiral och hårt sex
  • Binary
    Anonym skrev 2011-04-09 21:54:23 följande:
    En fundering bara, kanske låter helknasigt men jag har verkligen ingen aning... men jag och sambon brukar ha ganska hårt sex ibland, alltså att han stöter in i mig rejält. Kan man ha det även när man har spiral? Ska sätta in en hormonspiral om några dagar och tanken slog mig precis!
    Funkar rätt bra för mig och sambon, både under perioden som hon hade kopparspiral och som nu med hormonspiral
    vuxna.skriker.nu - En sida för vuxna
  • Anonym

kan stickas på hans pille om trådarna är för korta.

• Anonym (H)

Har tänkt på det själv. Skall sätta in en kopparspiral nästa vecka. Min man penetrerar mig ganska hårt med fingrarna, hur långt in sitter egentligen en spiral?

• Anonym (No problem)

Se till att trådarna är långa, så de läger sig lite runt tappen. Om spiralen är på väg att ramla ut, kan han känna den, samt det gör ont. Då är det bara att dra ut den och sätta in en ny.
    Spiralen sitter inne i livmodern, ovanför livmoderhalskanalen. 

• Anonym
    Anonym (No problem) skrev 2011-04-10 00:42:05 följande:
    Se till att trådarna är långa, så de läger sig lite runt tappen. Om spiralen är på väg att ramla ut, kan han känna den, samt det gör ont. Då är det bara att dra ut den och sätta in en ny.
    Spiralen sitter inne i livmodern, ovanför livmoderhalskanalen. 
    tack för svar! måste man be bm lämna trådarna långa eller gör de alltid det? känns lite pinsamt att fråga om det är självklart liksom.. :p
  • Binary

Dom brukar ha rätt bra koll, min partner är inne på sin andra (byte från koppar till hormon) och jag har inte upplect något, men givetvis beror detta på landsting och BM

vuxna.skriker.nu - En sida för vuxna
  • Anonym

Det tar ganska lång tid för trådarna att mjukna och lägga sig uppåt. Räkna med att han kommer känna dem i minst ett halvår.

• Anonym (Strasse)

Kör med kopparspiral (utformingen är väl ungefär densamma?) och man är öm ett tag just efteråt, jag var det i typ två veckor. Man ska inte ha oskyddat sex eller tamponger när man just satt in spiral tex. Men sen när det fixat sig, så har jag aldrig haft problem med spiral och jag älskar att köra riktigt hårt och djupt både med mannen och mina leksaker. Risken är väl snarare att mannen kan känna av den (snöret) om den är klippt märkligt. Nu är det ju en viss procent kvinnor som inte alls klarar av spiral, får smärtor osv- men det vet man inte förens man testat! :D JAg har inga som helst problem när det kommer till sex.

• Anonym (H)

Kan man ha sex direkt efter insättning eller behövs något uppehåll?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-13 00:45:44 följande:
    Det tar ganska lång tid för trådarna att mjukna och lägga sig uppåt. Räkna med att han kommer känna dem i minst ett halvår.
    fast det där stämmer nog inte på alla...min sambo har aldrig kännt mina trådar överhuvudtaget....
    mina trådar krullade upp sig på en gång..jag vet eftersom jag kände efter...
Svar på tråden Spiral och hårt sex