• Jessicaaa

v.14 och en liten mage, orolig.

Hej, nu har jag precis gått in i v.14. har knappt fått någon mage. det syns inte ens att jag är gravid. har inte heller gått upp i vikt ännu. börjar bli orolig för att allt inte står rätt till. när började eran mage växa så att det syntes lite iaf och hade ni gått upp i vikt när ni var i v.14?

• Svar på tråden v.14 och en liten mage, orolig.
  • ominte

På mig syntes det ingenting då. Runt v 18 tror jag den började puta lite..

• SilverEmma

Jag fick ingen mage alls förrän i v 26 med första barnet, låg då även på 2 kg minus. Det kommer, du hinner säkert t om tröttna på magen innan bebisen kommer också.

Då var man fru då!
  • auo

jag är i vecka 27 och nu börjar det synas ... första gången gravid ... visst har jag kommit upp i vikten . men inte min magen .. så att det hinner att komma ... 

• Marianne84

Alla är
    Så olika. De beror på hur livmodern ligger och hur barnet växer. Ditt barn växer in mot ryggen först så din mage kommer nog inte synas på ett tag. Om barnet växer utåt de är då magen syns på en gång. Man behöver inte gå upp så mycket heller.
    Va inte orolig men om du tycker de är jätte jobbigt prata med din BM om de.

• phillipha

på mig började det synas typ i v.17. I vecka 14 vár jag bara lite svullen och hade gått ner tre kg pga illamående. Jag gick totalt upp 14 kg och hade endast magen som började komma ordentligt fram mot v 20-25.

Ut kom en frisk stor kille på 3,7kg för 10 veckor sedan!

Ta det lugnt, din mage kommer snart! Å du, grattis!

• julimamma

jag gick ner i vikt och hade inte mage förens v 20 och då började jag gå upp, nu har de börjat växa så de knakar! både kilorna och magen haha :)

• Jessicaaa

Aww, tack för alla kommentarer, nu är jag lite lugnare Glad Blir så orolig när många vänner kommenterat hur liten mage jag har och att det ser bara ut som jag är i andra månaden. sen när man ser bilder på dem som har stora magar i v.14 börjar man också fundera. men nu ska jag ta det lungt med det Tungan ute bebisen mår säkert super bra.

• lilla V

Magen växer inte så fort som man tror men tro mig det kommer:) Kunde lätt dölja det fram till vecka 25. Nu i vecka 28 börjar det bli svårare, jag har nu gått upp 3 kg efter att ha mått väldigt illa hela första trimestern.

Svar på tråden v.14 och en liten mage, orolig.