• Knyttensmamma

Tips på liten weekend i Sverige eller möjligen Danmark?

Vill gärna ha tips på något mysigt ställe dit man kan åka med två små barn (3 och 5) och gärna med övernattning 1-2 nätter. Det ska vara i Sverige eller möjligen danmark eftersom vi bor i Skåne. Vi vill helst inte köra för långt eller betala massor heller... Kul om det finns något roligt för barnen och oss att hitta på.

• Svar på tråden Tips på liten weekend i Sverige eller möjligen Danmark?
  • Lena

osby har ju lekoseum för barnen men jag vet itne om det finns något skojigt för vuxna :P

• Lena

Annars rekomenderar jag Göteborg med Liseberg, Universeum, Naturhistoriska och sjöfartsmuseet.

• Annika i Gbg

Skara sommarland är härligt för ungarna och där har de stugby som man kan övernatta i. Kolmårdens djurpark tror jag också har någon stugby. Legoland i Danmark är lite längre bort förstås men det är ett fantastiskt ställe. Där finns hur mycket som helst att se och göra och är väl uppbyggt (i och för sig var det många år sedan jag var där men det är knappast sämre idag). Jag var gravid med fyran när jag var där, gick på kryckor, därför minns jag att det alltid fanns minst ett matställe och minst en toalett inom synhåll var jag än befann mig! 

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Pixboy

Universeum i Göteborg kan sysselsätta hela familjen en hel dag. Panorama hotel och hotel Gothia Towers ligger i närheten och brukar ha bra paketerbjudanden

Svar på tråden Tips på liten weekend i Sverige eller möjligen Danmark?