sänggavel för 180 cm, funkar den till 160 ändå?
har 160 cm bred säng. hittat denna sänggavel som är för 180 cm säng. funkar denna ändå till vår 160 säng eller kommer det att se tokigt ut?
www.allinredning.com/se/artikel/10009/ellos/sangpanel/
har 160 cm bred säng. hittat denna sänggavel som är för 180 cm säng. funkar denna ändå till vår 160 säng eller kommer det att se tokigt ut?
www.allinredning.com/se/artikel/10009/ellos/sangpanel/
Det blir ju bara 10 cm mer per sida som syns av gaveln, och det känns inte som så mycket tycker jag, men jag tycker det är jättesvårt att veta säkert när jag inte sett gaveln i verkligheten. Men jag tror inte det kommer se konstigt ut.
Dom där tio centimetrarna, finns det någon fästanordningar som man skruvar i madrassen så kommer det synas?
Funderar på den sänggaveln som jag länkat till eller en egensnickrad (panel + lister runt om). Undra vilket som kommer bli finast? Vilket tycker ni?
Tycker också att 10 cm på varsin sida inte spelar någon roll. Men pratar jag med sambon så säger han att det inte kommer att funka.
Inlägg 2: Ja du.. det ska jag kika närmare på. Har ju sett en bild på sänggaveln utan madrasser och då är det ju som ett par "hål" där madrasserna ska vara. Ska se om jag kan leta på bilden så förstår du/ni hur jag menar.
Har också kikat på sänggaveln från ikea. Men tycker den är lite för låg, men väldigt fin ändå.
Kolla på www.styleroom.se skriv in sänggavlar i sökfunktionen så får du massor med olika att titta på, väldigt många har egentillverkade gavlar.
Även i en inredningstidning visar de sänggavel med list och tapet som var rätt läcer, tror det heter Hem ljuva hem el nåt sånt, en billig tidining iaf.