• Anonym (Sussan)

undrar en sak!

hej!
    Jag och min man varit gifta i 7 år,vi älskar varan,har en flicka på 3år
    Han missbrukade kokain i ett år för många år sen!. Han sökte hjälp och slutade med missbruket.
    I flera år har han varit ren,han dricker inte alkohol heller!
    Han jobbar heltid på en bilfirma,snäll,kärleksfull,hjälpsam!
    Nu i en månad är han totalt ointresserad av oss. Lite intresse visar han för vår dotter,men nästan inget för mig

Han ringer knapp mig på dagarna,förut bruka han skicka gulliga sms
    Han går ut med sina kompisar och inte säger ett ord
    Han har ingentålamod
    Och när jag ringer han säger  A,VA VILL DU? JAG KOMMER HEM SEN VI PRATAR
    han gör inte det då,orkelös,orkar knappt jobba!

Min fråga är kan det bero på att han knarkar igen?Eller otrogen KANSKE fast jag tror inte! man märker jo sånt
    man kan se ngt i mobilen osv fast han orkar inte med det heller!!!

kan det va droger? vilken sortdroger det är!! JAG ÄR 100% att han inte tar kokain ,utan ngt annat
    för att han kommer hem iblan  och BARA SKRATTAR OCH SKRATTAR ÅT ALLT,
    I FLERA TIMMAR SKRATTAR OCH SKOJAR,SEN ÄTER HAN SOM EN ÅSNA! HANÄTER OCH ÄTER
    EFTER 3-4 Timmar är han sig själv igen!
    Han förnekar att han har använd ngt men DET E TYPISK!
    Jag misstänkte hash eller marijuana men borde han lukt rök??? Han luktar som vanligt när han kommer
    Jag misstänker en annan drog oxå men hoppas Ni skriver först va Ni tror!
    Tack

• Svar på tråden undrar en sak!
  • Anonym (Sussan)
    Anonym (mp) skrev 2011-04-11 02:24:54 följande:
    cannabis kanske?
    röker man det? borde han lukta rök då?
  • carnitas01
    Anonym (Sussan) skrev 2011-04-11 11:40:54 följande:
    röker man det? borde han lukta rök då?
    Nej, cannabis rök försvinner fort.
    Man kan röka det inne och man känner inte detta alls efter ett litet tag.
    Inte som med tobak som sätter sig i allt.

Att han ljuger för dig är ju beklagligt, kan man inte var ärlig i sitt förhållande så kan ju det kvitta.
    En sak i ditt elände är att cannabis är åtminstånde inte lika farligt som kokain, och inte ens nära då.
  • Anonym (Sussan)

Jag kan inget om cannabis. Jag undrar blir man då som han blir? skrattar och har roligt i 3-4timmar?
    Min vännina pratar om något som kallas XTC! piller extasy heter den tror jag!

Att han bryr sig inte om oss längre kan det bero på drogerna? För att han var inte så förut,kärleksfull,glad
    och framför allt brydde sig mycket om mig och hemmet!

• carnitas01

Extasy kan du se på ögonen att de blir onaturligt stora pupiller.
    Jag tror nog att det finsn mer förklaring än bara droger, de ensamt kan inte förändra en person så här mycket.
    Skulle väl vara vissa typer av benzo´s, men känns inte så troligt med din berättelse.

Bara säga till honom att, det är nått som inte stämmer och nu får du berätta vad.
    Och tror inte svaret kommer enbart vara droger, utan kommer innehålla någon annan överraskning.

• Anonym (Sussan)
    carnitas01 skrev 2011-04-11 12:42:06 följande:
    Extasy kan du se på ögonen att de blir onaturligt stora pupiller.
    Jag tror nog att det finsn mer förklaring än bara droger, de ensamt kan inte förändra en person så här mycket.
    Skulle väl vara vissa typer av benzo´s, men känns inte så troligt med din berättelse.

Bara säga till honom att, det är nått som inte stämmer och nu får du berätta vad.
    Och tror inte svaret kommer enbart vara droger, utan kommer innehålla någon annan överraskning.
    jag har redan frågat han! Han säger vaddåå! jag är bara trött
    jag vill låta han va ett tag sen får vi se om något händer!

det mest drogerna jag tänker på att han inte får ta! annars får han vara trött,ointresserad ett tag kan bero på va som helst!
    Men som sagt jag vet att han knarkar igen! Men  inte kokain! jag stannar inte en dag med han om han tar de igen!
  • gold dust
    Anonym (Sussan) skrev 2011-04-11 13:01:12 följande:
    jag har redan frågat han! Han säger vaddåå! jag är bara trött
    jag vill låta han va ett tag sen får vi se om något händer!

det mest drogerna jag tänker på att han inte får ta! annars får han vara trött,ointresserad ett tag kan bero på va som helst!
    Men som sagt jag vet att han knarkar igen! Men  inte kokain! jag stannar inte en dag med han om han tar de igen!
    Tror inte du får en ärligare svar än så här även om han gör nått, din rabiata inställning utesluter det.
    Vad menar du att han "inte får ta", det är en vuxen människa vi snackar om här och han "får" göra precis det som passar han.
  • Anonym

Låter nästan som marijuana.
    Min fd brukade bli väldigt uppåt med det samma han rökt och sedan som du säger efter ett par tre timmar så äts det.
    Han hade samma ointresse för oss i familjen som din man verkar ha, men när han var "hög" så var han hur glad som heslt och flinade och skojade och betedde sig.
    Det enda jag kunde se på honom var om han rökt mkt så ändrade hans hudfärg i ansiktet och hans ögon såg lite trötta ut 

• trettioplus

Man kan äta cannabis också.
    Äter man extacy brukar man älska hela världen, så det känns inte som det stämmer in riktigt.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Druantia

Du är nog den enda som kan svara på dina egna frågor tror jag. Vi känner inte din man. Det gör du.

• Anonym (Sussan)
    Anonym skrev 2011-04-13 16:07:53 följande:
    Låter nästan som marijuana.
    Min fd brukade bli väldigt uppåt med det samma han rökt och sedan som du säger efter ett par tre timmar så äts det.
    Han hade samma ointresse för oss i familjen som din man verkar ha, men när han var "hög" så var han hur glad som heslt och flinade och skojade och betedde sig.
    Det enda jag kunde se på honom var om han rökt mkt så ändrade hans hudfärg i ansiktet och hans ögon såg lite trötta ut 
    Har han slutat? Hur beroendeframkallande är marijuanan?
    Han har varit som du beskriver din man, nu i flera veckor! tror han tar nästan varje kväll.  
  • Anonym (anhörig)

Det har gått ett tag sedan du skrev nu, har du fått något svar på beteendet?
    Det kan vara olika droger, om jag vore du så skulle jag googla på olika symtom på narkotikapreparat.

Det är vanligt att när man tar något "uppåt" som tex kokain, amfetamin så tar man sedan något "nedåt" för att komma ner och sova, ex bensodiazepiner.

Kokain, amfetamin och andra droger kan också minska hungerkänslor. Vilket gör att när drogen går ur kroppen, så har man inte ätit på länge och äter offantliga mängder. Cannabis ger ofta sötsug, och man vill äta massa godis, glass och annat sött.

Kokain gör att man blir extremt självupptagen och självsäker, man tycker sig vara helt oöverkomlig. Aktiv, rastlös, kan inte sova. Brukar bli tomma/kalla i blicken. Stora pupiller om jag minns rätt.

Cannabis blir man fnittrig utav.

Nja, vet inte om det kan vara till hjälp, googla på symtom är nog bättre. Fast bäst är ju om du redan har fått ett sanningsenligt svar från honom.

Om det nu är så att han har återfallit i droger, hur ska du hantera det? Hur ska du förhålla dig, eftersom ni också har en dotter på 3 år.
    Här kan du läsa mer om hur det är att växa upp som barn i en familj med missbruk. Det finns flera inlägg om det men jag länkar till en av dem: http://medberoendeinfo.blogspot.com/2011/03/barn-till-missbrukare.html

• Anonym (Sussan)
    Anonym (anhörig) skrev 2011-04-30 18:26:00 följande:
    Det har gått ett tag sedan du skrev nu, har du fått något svar på beteendet?
    Det kan vara olika droger, om jag vore du så skulle jag googla på olika symtom på narkotikapreparat.

Det är vanligt att när man tar något "uppåt" som tex kokain, amfetamin så tar man sedan något "nedåt" för att komma ner och sova, ex bensodiazepiner.

Kokain, amfetamin och andra droger kan också minska hungerkänslor. Vilket gör att när drogen går ur kroppen, så har man inte ätit på länge och äter offantliga mängder. Cannabis ger ofta sötsug, och man vill äta massa godis, glass och annat sött.

Kokain gör att man blir extremt självupptagen och självsäker, man tycker sig vara helt oöverkomlig. Aktiv, rastlös, kan inte sova. Brukar bli tomma/kalla i blicken. Stora pupiller om jag minns rätt.

Cannabis blir man fnittrig utav.

Nja, vet inte om det kan vara till hjälp, googla på symtom är nog bättre. Fast bäst är ju om du redan har fått ett sanningsenligt svar från honom.

Om det nu är så att han har återfallit i droger, hur ska du hantera det? Hur ska du förhålla dig, eftersom ni också har en dotter på 3 år.
    Här kan du läsa mer om hur det är att växa upp som barn i en familj med missbruk. Det finns flera inlägg om det men jag länkar till en av dem: medberoendeinfo.blogspot.com/2011/03/barn-til...
    tack!
    Jag tror han röker gräs(hasch,cannabis)
    Han blir mer och mer självisk för varje dag. Han visar inga känslor,respekt och sedan sköter inte sitt jobb.
    Kör bil hit och dit hela dagarna,försvinner på kvällarna. Han går till kompisar(jag känner 2 av de ,de rökte hasch förut)
    Jag vet inte vad jag väntar på! Jag jobbar heltid,tar hand om min dotter och han kommer och går.
    Ibland vill jag lämna han och gå,men sen tänker jag att han kanske tar mer och mer droger och hamnar i en värld fylld av beroende.
  • Zofia Och Alicia

THC helt klart!!!! Dom får man frodisar påå

Svar på tråden undrar en sak!