Inlägg från: Anonym (anhörig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anhörig)

undrar en sak!

Det har gått ett tag sedan du skrev nu, har du fått något svar på beteendet?
    Det kan vara olika droger, om jag vore du så skulle jag googla på olika symtom på narkotikapreparat.

Det är vanligt att när man tar något "uppåt" som tex kokain, amfetamin så tar man sedan något "nedåt" för att komma ner och sova, ex bensodiazepiner.

Kokain, amfetamin och andra droger kan också minska hungerkänslor. Vilket gör att när drogen går ur kroppen, så har man inte ätit på länge och äter offantliga mängder. Cannabis ger ofta sötsug, och man vill äta massa godis, glass och annat sött.

Kokain gör att man blir extremt självupptagen och självsäker, man tycker sig vara helt oöverkomlig. Aktiv, rastlös, kan inte sova. Brukar bli tomma/kalla i blicken. Stora pupiller om jag minns rätt.

Cannabis blir man fnittrig utav.

Nja, vet inte om det kan vara till hjälp, googla på symtom är nog bättre. Fast bäst är ju om du redan har fått ett sanningsenligt svar från honom.

Om det nu är så att han har återfallit i droger, hur ska du hantera det? Hur ska du förhålla dig, eftersom ni också har en dotter på 3 år.
    Här kan du läsa mer om hur det är att växa upp som barn i en familj med missbruk. Det finns flera inlägg om det men jag länkar till en av dem: http://medberoendeinfo.blogspot.com/2011/03/barn-till-missbrukare.html

Svar på tråden undrar en sak!