Jakten på en muslimsk fru.
Känner att jag måste få ur mig lite av min frustration......
Min sambo sedan tre år tillbaka är född muslim, dock inte troende eller utövande av någon annan kultur än den svenska. Hans bästa vän (kan kalla honom Ali) som också har blivit en av mina närmaste vänner har nu blivit övertalad av sin familj, som är mycket troende, att han ska träffa en muslimsk tjej och gifta sig med henne.
De har träffats en gång och gått igenom förväntningar osv på ett eventuellt äktenskap. De ska träffas ett par gånger till innan de bestämmer sig. Jag har såå svårt för att förstå detta. Det känns som att han ska "köpa" hem en fru och sen ska han bygga sig ett liv med henne oavsett känslor? Han ska "låta" henne jobba sa han. Alltså i min värld blir det helt snedvridet. Jag tycker så förfärligt synd om tjejen också. Vi har länge pratat om att vi ska resa på en sol-bad-semester i flera veckor en vinter när vår vän har hittat en tjej, så att vi kan åka alla fyra. Nu sa han "Ja, alltså hon kan ju inte bada och sånt, men hon kanske kan va på hotellet då".
Jag vill stötta honom, glädjas om han känner att detta är rätt väg, men jag känner mig mest frustrerad!!!
Råd, tankar, erfarenheter eftersökes.