Inlägg från: Nihlén |Visa alla inlägg
  • Nihlén

Pimp my husvagn 2

Hej hej

Är ägare till en Major -80. Vi köpte den förra året för 8 000 kr och då ingick all utrustning som fanns i. Jag har sytt nya gardiner, gjort en ny rullgardin och ska klä om dynorna. :) Hur kul som helst.

Vi ska även sätta dekorplast på kylskåpet så det ser frostat ut. Dekorplast borde man även kunna använda som "fuskmosaik". Dekorplast kan fotas köpas hos tryck och dekor-firmor.

Trevlig sommar på er! 
    Mer camping åt folket!
  • Nihlén

isblomma - prova det för det är galet enkelt! Allt du behöver är bra tyg vaxduks-tyg eller liknande, en häftpistol och en list att ge stommen ner till. Eller ja du behöver ju en symaskin också för att sy kanalen till listen och till att sy en kant höst upp på rullgardinen.

• Nihlén
    isblomma skrev 2011-06-22 09:20:59 följande:

Du det kanske jag gör för det blev jättesnyggt!

Var och hämtade en liten provbit fusk-mosaik igår och klistrade upp bakom arbetsbänken. Även om det ser lite plastigt ut på nära håll blev det toksnyggt när man stod en liten bit ifrån. Blir nog till att åka och köpa sen idag.

Tack!

Åh vad kul att det blev bra! Hoppas du vill lägga upp en bild sen när du har fått upp allt. :) Köpte du dekorplast eller vad använder du? Jag väntar fortfarande på dekorplasten som ska upp på vårt kylskåp och nu äntligen har jag bestämt mig för färg på dynorna. Det blir en marinblå/jeansblå nyans. Nu ska jag bara hitta tyg i den färgen också. *s*
    I morgon åker vi ut med husvagnen och kommer hem på söndag! Som jag längtar! Det gör inget att midsommar ska regna bort för vi är hemifrån och i vår härlig lilla husvagn.  
  • Nihlén
    M1986 skrev 2011-06-22 11:30:37 följande:
    vilken rolig tråd =) Jag å sambon har stylat om vårat "ägg", hoppas att den inte är för gammal för att vara med i denna tråden? :) Har gjort väldigt mycket med den och istället för att skriva allt igen så hänvisar jag till mitt blogginlägg där ni även kan se massa bilder :) millis-vardag.blogspot.com/2011/06/pimpad-mar...

Har varit ute en gång i år och ska iväg om en månad igen och då har vi med oss en liten bebis =)

Våra projekt nu framöver är att färga om förtältet och sy in fönster, lägga in matta i förtältet och installera ugn..
    Vilken häftig vagn!

Vi har också campat med bebis i vagnen. Det går hur bra som helst. Det jag dock rekommenderar är att ni har uppkokt vatten på en termos för man vet aldrig när man behöver det och det kan vara lite bökigt att behöva göra det just då. Nu har jag iofs inte kunnat helammat mina gossar så jag har behövt vatten till ersättning också men som sagt uppkokt vatten är bra att ha.

Sy in fönster? Är där inga fönster i ert förtält? Jag nöjer mig med att sy nya gardiner till förtältet och byta mattan så småningom . Galet dyrt med matta till förtält ju. :( 
  • Nihlén

Emmizen80 skrev 2011-06-23 22:56:34 följande:

föröker ladd upp bilder, men det går inte... hur gör man????
    Har du löst det än? Annars hittar du det under "posta inlägget" - "Ladda upp en bild" och sen väljer du bara var du har sparat den på din dator.

Vi har idag köpt en ny husvagn. En Cabby 550D Trendy. Vi får hem den på fredag och då ska det mätas för att sy nya gardiner! *jublar*

Vi var i väg över midsommarhelgen och insåg att vi behöver en barnkammare för att det ska fungera. Tänk att vi hittade en bra vagn så snabbt! Nu längtar jag ännu mer till semestern!

• Nihlén
    Majken skrev 2011-06-27 18:51:55 följande:
    Fiiin vagn Nihle'n!!
    Tack! Jag är väldigt nöjd! Ska bli kul att sy gardiner igen. Kommer nog lägga ännu mer själ och hjärta i denna vagnen för tanken är att vi ska ha den så länge den håller och vi vill.
  • Nihlén
    softsofie skrev 2011-07-23 12:30:29 följande:

en före o en efter bild, dock ser bilderna lite tokiga ut, allt såg så stort  o tjockt ut :P
    kylen ska ja antingen lägga tapet på eller måla vit, återstår att se. vi var tungen att köpa en "ny" kyl, våran läkte gasol :(

Vilken skillnad! Dekorplast på kylen är att rekommendera! Jag beställde dekorplast så att vår kyl skulle se ut som rostfri. :)
Svar på tråden Pimp my husvagn 2