• Viveka GBG

någon mer som mått illa från v 3??

bim om 9 dagar men började må illa igår eftermiddag, även i morse mådde jag illa, har haft molvärk i tjejmagen sedan ägglossning så jag börjar undra om det är graviditetssymptom eller inte??
    kan man känna redan i v 3 att man e gravid??

• Svar på tråden någon mer som mått illa från v 3??
  • emje79

Hej! man kan få illamående, ömma bröst och molvärk redan en vecka efter äl:) detta har jag läst i boken "hur barn blir till" ;)  jag är nämligen i samma sits, känner mig precis som sist jag var gravid och är isf i vecka 3, ska testa i morron tänkte jag   Glad

• Viveka GBG
    emje79 skrev 2011-04-11 13:18:14 följande:
    Hej! man kan få illamående, ömma bröst och molvärk redan en vecka efter äl:) detta har jag läst i boken "hur barn blir till" ;)  jag är nämligen i samma sits, känner mig precis som sist jag var gravid och är isf i vecka 3, ska testa i morron tänkte jag   Glad
    hoppas vi plussar båda 2! Glad men man kan väl tidigast plussa 4 dagar före bim? räknade ut att min kommer 27 dec om det nu e bebis, när kommer din isåfall?
  • babygirl03
    fridanilsson skrev 2011-04-11 12:05:10 följande:
    bim om 9 dagar men började må illa igår eftermiddag, även i morse mådde jag illa, har haft molvärk i tjejmagen sedan ägglossning så jag börjar undra om det är graviditetssymptom eller inte??
    kan man känna redan i v 3 att man e gravid??
    jag tror inte man kan känna sig gravid i vecka 3 , dom flesta andra och jag fick symptom i vecka 6 och då hade man postivit gravid test Lycka till -:)
  • Kia82

Jodå man kan visst då känna sig gravid innan BIM, det har jag gjort tre av fem gånger så visst går det.

• Viveka GBG
    babygirl03 skrev 2011-04-11 14:50:51 följande:
    jag tror inte man kan känna sig gravid i vecka 3 , dom flesta andra och jag fick symptom i vecka 6 och då hade man postivit gravid test Lycka till -:)
    sist kände jag mig gravid i v 4 och hade då flera olika symptom, bla extremt känslig för dofter, ömma bröst, extremt trött samt att mitt blodsocker förändrades enormt (har diabetes typ 1) så vecka 4 vet jag att man kan känna men nu e jag bara i v3, tänkte att jag kanske känner det tidigare eftersom jag varit gravid en gång innan...
  • poissa
    fridanilsson skrev 2011-04-11 15:07:46 följande:
    sist kände jag mig gravid i v 4 och hade då flera olika symptom, bla extremt känslig för dofter, ömma bröst, extremt trött samt att mitt blodsocker förändrades enormt (har diabetes typ 1) så vecka 4 vet jag att man kan känna men nu e jag bara i v3, tänkte att jag kanske känner det tidigare eftersom jag varit gravid en gång innan...
    Jag har också diabetes och försöker bli gravid. Blev sockret allmänt högre eller lägre?
  • Viveka GBG
    poissa skrev 2011-04-11 15:11:01 följande:
    Jag har också diabetes och försöker bli gravid. Blev sockret allmänt högre eller lägre?
    det blev extremt lågt från v 4, minskade på insulinet till hälften men ändå var det lågt. sen direkt efter mitt missfall blev det normalt igen.. hur länge har du försökt??
  • jensan1

Förra graviditeten började jag må illa redan 4-5 dagar efter äl så det går visst att känna redan i v 3. Håller tummarna för dig!

• poissa

Det är bara två veckor sedan jag slutade äta p-piller, men ingen mens har dykt upp. Det har aldrig hänt förr, så man börjar ju fundera... men men. Jag känner inte att min kropp kräver lika mycket insulin längre (små skillnader iofs). Men det har säkert till stor del att göra med att man är duktigare på att hålla blodsockret på plats och är lite mer noga med vad man äter.

• Viveka GBG
    poissa skrev 2011-04-11 15:33:11 följande:
    Det är bara två veckor sedan jag slutade äta p-piller, men ingen mens har dykt upp. Det har aldrig hänt förr, så man börjar ju fundera... men men. Jag känner inte att min kropp kräver lika mycket insulin längre (små skillnader iofs). Men det har säkert till stor del att göra med att man är duktigare på att hålla blodsockret på plats och är lite mer noga med vad man äter.
    det där med diabetes och graviditet kan ju vara totalt olika från person till person sa barnmorskan till mig, en del får höja sina doser i början, andra får sänka.. men att sockret förändras kan man nog räkna med att det gör förr eller senare om man e gravid..
  • Viveka GBG
    jensan1 skrev 2011-04-11 15:29:24 följande:
    Förra graviditeten började jag må illa redan 4-5 dagar efter äl så det går visst att känna redan i v 3. Håller tummarna för dig!
    tack så mycket {#emotions_dlg.flower} hur många veckor mådde du illa när det började så tidigt?
  • poissa
    fridanilsson skrev 2011-04-11 15:37:58 följande:
    det där med diabetes och graviditet kan ju vara totalt olika från person till person sa barnmorskan till mig, en del får höja sina doser i början, andra får sänka.. men att sockret förändras kan man nog räkna med att det gör förr eller senare om man e gravid..
    Absolut. När man väl har fått in en bra rutin så ska allt ändras om igen, på gott och ont. Jag har nog läst allt som går att hitta om diabetes och graviditet på nätet. Det är inte så jättemycket. Men tillräckligt för att jag ska känna mig beredd på det här man har gett sig in på. ;)
  • Viveka GBG
    poissa skrev 2011-04-11 15:51:07 följande:
    Absolut. När man väl har fått in en bra rutin så ska allt ändras om igen, på gott och ont. Jag har nog läst allt som går att hitta om diabetes och graviditet på nätet. Det är inte så jättemycket. Men tillräckligt för att jag ska känna mig beredd på det här man har gett sig in på. ;)
    ja det hoppas jag Glad diabetes är inget som skulle få hindra mig från att skaffa barn oavsätt! Glad
  • 878909

Jag har med beräknat ut bf redan,haha!

har med bf den 27 isåfall :D

Jag ska ha mens den 20 men ja tkr ja känner mig illamående redan nu!

inbillning kanske för att man så gärna vill ha en till liten..

• Viveka GBG
    878909 skrev 2011-04-11 18:41:26 följande:
    Jag har med beräknat ut bf redan,haha!

har med bf den 27 isåfall :D

Jag ska ha mens den 20 men ja tkr ja känner mig illamående redan nu!

inbillning kanske för att man så gärna vill ha en till liten..
    jag ska oxå ha mens den 20e, om jag går efter när jag hade ägglossning. men den kan lika gärna komma den 27e eftersom jag hade missfall i slutet på februari och mensen kom på helt oväntat datum månaden efter..
    mår du illa varje dag? hela tiden eller bara tex morgon?
  • 878909
    fridanilsson skrev 2011-04-11 18:53:03 följande:
    jag ska oxå ha mens den 20e, om jag går efter när jag hade ägglossning. men den kan lika gärna komma den 27e eftersom jag hade missfall i slutet på februari och mensen kom på helt oväntat datum månaden efter..
    mår du illa varje dag? hela tiden eller bara tex morgon?
    Ush då beklagar :/

Jag mår illa till och från, det är olika!
    Men det e säkert bara inbillning..

mest på morgonen/ vid lunch...
    sen kan de komma på kvällen som nu tex.. känns de som illamående..
    men ja kan hålla mig till att kräkas me de e på gränsen..
  • jensan1
    fridanilsson skrev 2011-04-11 15:38:39 följande:
    tack så mycket {#emotions_dlg.flower} hur många veckor mådde du illa när det började så tidigt?
    Jag fick tyvärr missfall sist så det slutade ju alldeles för tidigt.
    De tidigare graviditeterna som gått hela vägen har jag också mått illa från ngn gång i vecka 3. Jag har slutat må illa ngn gång i v11-12 ungefär.
Svar på tråden någon mer som mått illa från v 3??