Inlägg från: BVC Sköterskan |Visa alla inlägg
  • BVC Sköterskan

Hur lång tid tar det att läka ut en öroninflammation utan antibiotika?

Hej!

Har hon fortsatt ont sedan mer än en vecka tillbaka skulle jag kontakta sjukvården igen. Min erfarenhet är att generellt läker en infektion ut på en vecka. Att hon har svårt att sova nattetid, talar dessutom för att hon "verkligen" har ont i öronen.

Ipren hjälper fömodligen bättre i detta fall. Men som sagt kontakta läkaren för en ny bedömning, då man dessutom inte bör ge varken Ipren eller Alvedon under någon längre period, utan läkares inrådan.

MVH Christine

• BVC Sköterskan

Hej igen!

Skönt att det inte var öroninflammation!

Utan att veta så mycket egentligen skulle jag kunna tänka mig, att hon antigen regarer på detta sätt under nätterna för att hon vill vara nära dig (så nära att det inte duger att ligga på din arm) eller för att hon kanske är besvärad av att ligga ned.
    Förutom örininflammation så kan barn som av någon anledning har uppstötningar få svårt att sova liggandes. Det kan naturligtvis också vara ett "beteende" som hänger i sedan hon hade ont i öronen.

Försök bedöma om hon har ont eller är besvärad på "riktigt", eller om det helt enkelt rör sig om en bestämd ung dam!

Prata gärna igenom detta med ert BVC, så kan de förmodligen hjälpa er komma fram till vad som ligger bakom.

/Christine

Svar på tråden Hur lång tid tar det att läka ut en öroninflammation utan antibiotika?