• little mommy

gick du "igenom" efter kontrollen felfritt?

med första barnet gjorde jag det helt fel fritt inga problem.

men nu efter andra barnet gick jag inte igenom.
    nåt fel med svanskotan och andra besvär som är fortfarande, så blir vidare skickad till läkare.

nu undrar jag hur många går igenom kontrollen efter och får svaret "inga problem" allt är jätte fint, ingen anmärkning på nåt?
    och hur många bli skickade vidare till läkare för sina problem?
    eller som  har problem men får "leva med dom"? 

• Svar på tråden gick du "igenom" efter kontrollen felfritt?
  • La Lola

Jag gjorde inga kontroller alls......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SilverEmma
    La Lola skrev 2011-04-11 13:03:44 följande:
    Jag gjorde inga kontroller alls......
    Inte jag heller. Men jag hade kollat upp det om jag haft några besvär.
    Då var man fru då!
  • La Lola
    SilverEmma skrev 2011-04-11 13:07:26 följande:
    Inte jag heller. Men jag hade kollat upp det om jag haft några besvär.
    Samma här, såklart.

Jag blev iofs klippt men jag kände ju att det hade läkt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Isalel

Kontrollen :) Låter som en besiktning, en tvåa på prestation och etta på fysisk återhämtning ;)

Var bara på sånt där återbesök efter 8 veckor, gjorde aldrig någon fysisk kontroll då jag aldrig spruckit under mina förlossningar , men jag gick igenom felfritt på bägge :)

• SilverEmma
    La Lola skrev 2011-04-11 13:08:45 följande:
    Samma här, såklart.

Jag blev iofs klippt men jag kände ju att det hade läkt.
    Jag sprack lite med första, men det räckte med tre stygn och jag kände också att det läkt ordentligt. Andra barnet som kom 13 månader senare hade liksom fri väg...så hon halkade nästan ut av sig själv och jag sprack inte ett dugg.
    Då var man fru då!
  • Minnie7

Ska på efterkontroll om 1 månad men känner att jag absolut inte kommer gå igenom felfritt. Tror jag fått framfall

• Neblina

Japp jag gick på efterkontroll då jag sprack mycket och hade 40 stygn, dock blev jag godkänd och det syntes tydligen inte ens att jag fått barn Skål

• vittra

Eh låter som att du pratar om en bilbesiktning...
    Visste inte att man skulle bli "godkänd", behöva "gå igenom" eller vara utan anmärkningar... låter helt sjukt?

Jag har varit på efterkontroll ja. Vet inte om jag "gick igenom", men jag har inte haft några långvariga problem efter någon av förlossningarna (förutom lite foglossning efter andra) och knipövningar kan jag så antar att jag gick igenom besiktningen felfritt då

• vittra
    Minnie7 skrev 2011-05-01 13:25:35 följande:
    Ska på efterkontroll om 1 månad men känner att jag absolut inte kommer gå igenom felfritt. Tror jag fått framfall
    Bör du inte ringa in omgående i så fall istället för att vänta tills ett återbesök?
  • Minnie7
    vittra skrev 2011-05-01 13:57:54 följande:
    Bör du inte ringa in omgående i så fall istället för att vänta tills ett återbesök?
    Jo, jag ska ringa imorgon och be om att få en tidigare tid...
  • Angeliic

Jag gick på efterkontrollen frivilligt och det var inga problem, skönt nog, då jag fick sy ett par stygn efter förlossningen Glad

• Spartacus
    Birdie skrev 2011-05-01 13:30:11 följande:
    Japp jag gick på efterkontroll då jag sprack mycket och hade 40 stygn, dock blev jag godkänd och det syntes tydligen inte ens att jag fått barn Skål
    det där hörde jag bägge gångerna på efterkontrollen tror det är något dom kommit överens att säga för att inte oroa mödrarna! egentligen ser man ut som en halvtrasig gympasal

nä men det är ju treligt om man ser mänsklig ut när man känt sig nästan omänsklig,
    det har kommit ut en mindre person ur en liksom...
Svar på tråden gick du "igenom" efter kontrollen felfritt?