• gwendelyn

Klädtips EFTER graviditet?!

Hej!

Har ni några tips på hur man kan klä sig efter graviditet? jag har ca 10-15 kg till att gå ner men jag tänker inte banta eller börja  träna än på några månader då jag ammar, så jag vill inte ha tränings tips!  Har ganska mycket mage kvar (ser fortfarande gravid ut) och mycket rumpa... men ingenting passar! Går fortfarande i mammakläder... och jag är mittimellan 2 st.. suck.. vad göra?

• Svar på tråden Klädtips EFTER graviditet?!
  • lunkentuss

Att äta sunt o banta är två olika saker s a s, så om du äter bra mat o lagom mängd så kan du gå ner i vikt i lagom takt (0.5-1 kg/v) utan att det skadar amningen =)

Appropå kläder tycker jag att mammabyxor får man kanske dras med ett tag till, men vanliga överdelar brukar gå på -kanske i en större storlek i början?... Linnen, tunikor, klänning =)

Sitter själv o längtar efter att bebisen ska komma så man kan börja jobba på att få tillbaka sin kropp xD

• gwendelyn

sina vanliga kläder ingenhej. jo jag äter sunt, husmans kost. Aldrig eller väldigt sällan skräpmat, godis eller läsk. Choklad däremot äter jag oftaFlört jag är ute och går varje dag ca 2-3 km om vädret tillåter. men det händer ingenting med vikten! lill-fisen blir 4 mån imorgon o jag vet att det kan ta upp till 1 år innan man kommer i sina vanliga kläder igenRynkar på näsan nu blir det mycket stor skjorta och leggings.. något tips på hur man "trollar" bort magen?

• lunkentuss
    gwendelyn skrev 2011-04-11 14:30:13 följande:
    sina vanliga kläder ingenhej. jo jag äter sunt, husmans kost. Aldrig eller väldigt sällan skräpmat, godis eller läsk. Choklad däremot äter jag oftaFlört jag är ute och går varje dag ca 2-3 km om vädret tillåter. men det händer ingenting med vikten! lill-fisen blir 4 mån imorgon o jag vet att det kan ta upp till 1 år innan man kommer i sina vanliga kläder igenRynkar på näsan nu blir det mycket stor skjorta och leggings.. något tips på hur man "trollar" bort magen?
    Lös hud är oftast inte så mycket att göra åt och att bara försöka tappa fett på magen går tyvärr inte -utan du får försöka gå ner i vikt o därmed få mindre magen "på köpet" s a s =)

Sluta ät choklad ofta Och tänk på mängden mat -är dig inte proppmätt och ta aldrig om. Drick vatten =) Sen är det superbra att träna även om du ammar! Så fortsättmed dina promenader -gärna ännu längre sträcka och i rask takt =)
  • gwendelyn

jo du har rätt, men innan jag har gått ner i vikt så vill jag ha lite tips på hur man kan klä sig snyggt utan att det ser ut som om man dragit en säck över sig...

• lunkentuss
    gwendelyn skrev 2011-04-11 19:21:20 följande:
    jo du har rätt, men innan jag har gått ner i vikt så vill jag ha lite tips på hur man kan klä sig snyggt utan att det ser ut som om man dragit en säck över sig...
    Det är svårt med klädtips -jag vet inte din kroppsform eller hur du brukar klä dig eller vad du trivs i...
    Det viktigaste är att hitta ett plagg man tycker är fint, sitter skönt o som döljer/framhäver det man vill =)
    För min del är mammaleggings + lösare top/tröja bra! Då stadgas magen, benen ser smala ut o den lösa tröjan döljer daller
  • gwendelyn

jag är en päronformFlört inga stora bröst.. mammaleggings använder jag men jag tycker nästan att dom framhäver magen istället..Obestämd likadant mamma byxorna.. fyller ju inte ut lika mycket som när bebben låg där. ska investera i fler långskjortor och bättre leggings. Det känner jag mig bekväm i. vanliga tröjor går ju inte nu medans jag ammar.

Svar på tråden Klädtips EFTER graviditet?!