Inlägg från: Kaupa Jaur |Visa alla inlägg
  • Kaupa Jaur

Ni som jobbar med hästar professionellt!

vad jobbar ni som/med?

Särskilt vill jag höra berättelser från folk som driver ett eget företag, gärna ridskolor/ridlekis/du fattar....

Nackdelar? Fördelar? Hur går det ihop ekonomiskt? Hur mycket kostar din verksamhet i månaden? (om du vet det) Du som undervisar, är du utbildad för det eller gör du det ändå?

Jag drömmer om att starta antingen ett privatstall eller en ridskola, men det är långt dit. Skulle behöva lite mer kött på benen först innan jag gör slag i saken.

• Svar på tråden Ni som jobbar med hästar professionellt!
  • Kaupa Jaur
    Nyfiken gul skrev 2011-04-11 17:33:01 följande:
    om du tänkt försörja dig på detta så är mitt tips att börja i liten skala och se hur mycket du orkar med och klarar av. Det är mer jobb än man tror både med själva hästarna och med allt pappersjobb som ska göras.

det är bra om du har en utbildning i botten som har med hästar att göra så du inte är helt grön på området.
    Jag har ingen utbildning alls (på papper alltså) men 15 års vana av ridskolearbete. Men som du säger så är det ju tungt och jag kan aldrig tänka mig att jag skulle orka allt själv utan då blir det anställda, och det kan man inte fixa förrän man går med rejäl vinst... Hm.
Svar på tråden Ni som jobbar med hästar professionellt!