supersötasilversara skrev 2011-04-11 20:15:58 följande:
Det känns inte bra att barnen ska leka där om det kan förvärra deras astma. Jag har hört att svartmögel inte är så bra men tänkte att det kanske är så pass dragigt i stugan att möglet inte påverkar barnen.
Vi har väl inte direkt möjlighet att ta in någon för att åtgärda problemet. Vi har många andra projekt som är mycket viktigare (måla om huset, bygga ny trappa till huset (är närmast livsfarlig som den är nu, ect ect) så därför vill vi inte gärna lägga ner tid eller pengar på lekstugan nu. Vi skulle säkert i princip behöva byta ut allt på lekstugan vilket skulle vara som att köpa en ny.
Men jag tror att svärfar skulle motsätta sig att vi rev den och att vi bata är löjliga, att svartmöglet inte skulle påverka barnen, att "det inte är så farligt":
Usch, är svårt det där...
Du kan även ta kontakt med din kommunens miljö- och hälsoskyddsavdelning (förvalting) och fråga om råd. Men jag tror inte att de kommer att säga mer till dig än det jag har sagt. Risker ska man helst undvika då det gäller den känsligaste gruppen- barn. Men om kommunens tjänstemän säger att det kan vara en häslorisk för barnen då kan inte din svärfar säga emot! Lycka till!