• Anonym

Klädsel begravning

Jag ska på begravning, kände knappt killen som ska begravas, men hans bror vill att jag kommer och han är en ganska ny bekantskap, de är fri klädsel och killen var raggare ut i fingerspettsen, han tyckte inte omatt klä upp sig frack och kostym utan raggare raggare raggare =)  känns ju fel att komma "fin" mer som att hedra skulle de kännas bättre att komma lite "coolare" lite mera hans stil eller sånt som han gillade..är de tok fel? typ leggins och jeans shorts? med stövlar  med en ballare tröja? men i kyrkan?? på en begravning..Ville inte fråga brodern förmycket heller då han sörjer.

• Svar på tråden Klädsel begravning
  • Anonym

Jag hade nog valt en neutral klädsel. Mörka byxer/tjol och med en enkel topp/blus. Inte sticka ut för mycket. Defenetivt inte när man inte stod personen specielt nära.

• Hannah76

Tycker du ska kläde på det sätt som känns bäst för dig, det är ingen maskerad du ska på.

• Anonym

mmm ni har rätt, får fundera ut något mer neutralt

• Kaupa Jaur

Ha mörka jeans och vitt upptill, eller åtminstone ljust. På fötterna har du några helt vanliga tjejskor, alltså inga gympadojor eller så (fast några raggare kommer förstås att klä sig taktlöst ändå )

om du fortfarande känner dig för uppklädd kan du ha en mörk kofta/cardigan över blusen. Och skippa smyckena!

• Miss Cee

Om du hade känt killen, och själv gått runt i en skinnväst och jeans varje dag, så hade det varit en sak att ha det till begravningen. Men det blir helt fel om du "klär ut dig" till raggare för en dag.

Välj något neutralt. Svarta byxor/leggings, och någon överdel i färgskalan svart/ vitt/ grått/ beige/ mörkblå. Ett par svarta jeans KAN funka, men absolut inte blåjeans.

Men som sagt, klä dig efter tillfället och lämna alla "Ballare" kläder hemma. Det kan ju faktiskt även vara så att hans raggarkompisar klär upp sig i mer traditionell begravningsklädsel just för att hedra tillfället. Jag vet folk som gått i sin raggarklubbsväst och jeans i 20 år, men dök upp till ett bröllop i en hel kostym, för att han tyckte att det var trevligt att få gå utanför sin klädsmak.

Svar på tråden Klädsel begravning