Blev ni annorlunda bemötta för att ni är unga?
jag var 18 med första och fick höra både det ena och det andra ifrån min barnmorska. Bla så trodde hon jag ljög om att jag inte drack för hon visste minsan hur tjejer i min ålder drack. Hon tyckte också att jag skulle se till att ha stöd efter förlossningen eftersom jag var så ung trotts att jag hadde flyttat hemifrån. Man måste tydligen ha extra stöd när man är ung. Hon frågade även min sambo om han drogade för hon viste att hans bror gjorde det och dom gick hos en annan barnmorska under samma tid. Kistan kan göras lång.
Under förlossningen var det väldigt blandat. Första barnmorskan var väldigt nedlåtande och daddade med mig som ett barn medans dom andra efter var jättegulliga och berömde mig för att vara så stark för min unga ålder, när en tittade i papprena och såg min ålder så utbrast hon med, OJ jag trodde inte du var så ung så som du hanterar detta så bra.
Nu är jag 25 och får fortfarande kommentarer men jag struntar i det numera. många blir förvånade över att jag har två barn och har svårt att hålla minen.