Blev ni annorlunda bemötta för att ni är unga?
Jag blev gravid när jag var 18. Och överraskad som jag var så ville jag träffa en barnmorska på ungdomsmottagningen för att få det bekräftat att jag faktiskt va gravid. Jag fick för mig att testet jag gjort hemma kanske det var nåt fel på eller så.. Så jag åkte till ungdomsmottagningen och sa att jag just fått veta att jag var gravid och jag ville träffa en barnmorska. Jag får till svar att testerna man gör hemma stämmer till 99 %, och jag tänkte jaha okej. SEN frågade tanten när jag kunde komma tillbaka för möte med kuratorn!! Jag kanske såg ung och förvirrad ut men det var verkligen inte så. jag var bara överraskad att jag fått veta att jag var gravid. Hur som helst slutade det med att jag fick gå till kuratorn och prata om min plötsliga graviditet trots att jag inte hade några som helst behov av att gå där... Det är första och enda gången som jag har känt att nån hade "fördommar" om ungdomar. bara för att jag är ung och gravid så måste jag väl må dåligt av det och behöva prata med nån??
Men detta var endast på ungdomsmottagningen, inte av mvc eller bvc.