• Pärla

Kan man känna av ägglossning?

Jag har en dotter på 10 månader, och jag har inte skyddat mig alls, eftersom vi kan tänka oss ett till barn i tätt.
    Men min fråga är egentligen, om man kan känna att man har ägglossning? Hur känns den?
    Hade ett hugg/molande känsla på vänster sida igår. Kollade i kalendern, och om min mens har blivit regelbunden, så ska jag ha ägglossning idag el imorgon..Vad tror ni?
    Idag är det dag 13 efter första dag mens.

• Svar på tråden Kan man känna av ägglossning?
  • trollmammsis

jag skulle testa älstickor ihöstas och trodde att alla mina symtom kom när jag hade mens, men enligt stickorna hade jag då äl och är nu gravid i v35. Mina symtom var typ sötsug, finnar, och molande i magen. HAr ALLTID relaterat detta till mens men som sagt det var vid äl

• Pärla
    trollmammsis skrev 2011-04-12 11:32:58 följande:
    jag skulle testa älstickor ihöstas och trodde att alla mina symtom kom när jag hade mens, men enligt stickorna hade jag då äl och är nu gravid i v35. Mina symtom var typ sötsug, finnar, och molande i magen. HAr ALLTID relaterat detta till mens men som sagt det var vid äl
    Sötsug har jag också! Har haft det i några dagar nu. Men det var typ som hugg och stickande känsla igår..
    Nån mer?
  • Rockenrola

jag känner av min äl tydligt. dels humörsvängningar irriterad o så och molande värk i magen. men även anorlunda flytningar just då.

Svar på tråden Kan man känna av ägglossning?