Varför ger ni inte ekologisk ersättning?
Det verkar som att majoriteten ger Nan eller Semper och jag undrar varför ni gör det när det finns ett ännu bättre alternativ som är ekologiskt?
Är det en kostandsfråga? Okunskap?
Det verkar som att majoriteten ger Nan eller Semper och jag undrar varför ni gör det när det finns ett ännu bättre alternativ som är ekologiskt?
Är det en kostandsfråga? Okunskap?
Finns ingen ekologisk mjölkfri, vad jag vet.... Köper ekologisk barnmat dock!
den ekologiska är inte dyrare än semper o nan däremot passade den tyvärr inte vår tjej utan än så länge verkar nan ha passa mgen bäst...
för att semper passar bäst på vår dotters mage. Och för att ekologiskt överlag e dyrare.
Jag visste inte att det fanns..
Vi har redan bytat från Baby semp till NAN och jag vill helst inte byta igen. Hon hade såna magproblem och nu är hon jättebra i magen så vågar inte chansa..
Jag föredrar att köpa närproducerat även om jag också gärna och ofta köper ekologiska varor, Semper tillverkas i Sverige medan Hipp tillverkas i Tyskland tror jag.
Jag skulle utan tvivel köpa eko om mitt barn behövde ersättning. Men jag håller med yes79 om att man ska tänka på vart produkten är producerad också, men i detta fall hade vikten av ekoodlat övervägt närproducerat.
Här kan man köpa ekologisk modersmjölksersättning på nätet om det inte finns i närmaste affär!
http://webbutik.barnmatsbutiken.se/grot-valling/valling-1
Jo verkligen inte billigt!! Häromkring finns som tur är mycket ekologisk i de flesta matvarubutiker! Det är ju en god idé om det inte finns i hyllan att be butiken ta in det!!
För att sonen älskar NAN och det är snällt mot hans lilla mage. Det uppfyller de två viktigaste kritirierna för min del.
Vi provade baby semp ett tag när han var jätteliten men spyorn luktade vuxenkräks så vi bytte tillbaka till NAN.
För att vi inte köper något ekologiskt i den här familjen. Däremot alltid svenskt och närpdroducerat när det finns.
För att ekologiskt är rent skitsnack!