Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Gekås babyskydd (bilbarnstol)

ja vi köptedet till vår minsta och har varit nöjda med det!! enda som jag inte var så nöjd med var solskärmen/sufletten som sitter på den började glappa rätt fort och åkte ner och till slutgick ena fästet av så då tog vi av sufletten  men den funka lika bra utan

• 7 michelingodingar
    Pillson skrev 2011-04-12 13:24:11 följande:
    ÄNTLIGEN!! en som har den och kan ge ett riktigt omdömme 
    tack så mycket!!

Har du nån spec på den, tex vad den är godkänd för?
    se inlägg 11 så har du ett svar till
  • 7 michelingodingar

så nu har jag rotat fram bilstolen ur garderoben och det som står på bilstolen som vi köpte i nov-09 är
    EcE R44/03
    universal
    - 13 kg Y
    Group 0+
    03301176

• 7 michelingodingar

glömde att det är en rund ring och i den står det E1

• 7 michelingodingar
    alvide skrev 2011-04-12 16:04:47 följande:
    Vad bra då fick jag det bekräftat att den inte är ens testad i Sverige och går inte ens igenom det högre kravet dvs ECE R 44/04.
    vart kan man läsa om att den inte är testad i sverige?
  • 7 michelingodingar
    alvide skrev 2011-04-12 16:19:22 följande:
    Om en stol inte finns testad så kan man inte läsa ett test om den. Det är solklart.
    Och om nu denna skulle vara testad i Sverige och ha blivit godkänd så skulle den vara märkt med 44/04 på slutet då det infördes 2006. Stolen var från 2009?
    ja den är inköpt då, jag menade mer generellt vart man kan läsa att stolar med denna beteckning inte är testad i sverige?
  • 7 michelingodingar
    alvide skrev 2011-04-12 16:22:15 följande:
    Barbamammans familj:
    Du har redan babyskyddet och den är redan köpt.
    Men jag tycker inte att det är ett bra val för de som ska köpa.
    Då råder jag hellre till en som är testad i Sverige.
    Det är min åsikt.
    du kan alltså inte ens svara på min fråga om VART man kan läsa att bilstolar är  testade  i sverige?
    cicci85 skrev 2011-04-12 16:23:13 följande:
    I godkännandelappen ska det finnas en ring. Står det E5 där är den testad i Sverige, men med de vanliga kraven såklart.
    Tack då vet jag det står E1 på den att jag ville veta vart man kan läsa om att stolar är testade i sverige är för att när jag söker så får jag fram att stolar testas i 15 olika länder och VAD är det då som säger att den testats i sverige men med din förklaring om vilken beteckning som ska stå så vet jag ju att den inte är testad i sverige iaf!!
  • 7 michelingodingar

TS ska du köpa en bilstol i ullared så kolla märkningen den stolen jag köpte är godkänd t o m år 2009 efter det så SKA det stå ECE R 44/04 på denoch gör det inte det så är den alltså inte godkänd

denna info hittade jag

Alla godkända bilbarnstolar har en märkning på baksidan oftast i form av en etikett.

På etiketten ska där stå märkningen ECE R44 rev 04 och även ett stort E och en siffra

E och siffran motsvarar i vilket land stolen har godkänds i.

ECE märkningen är godkännandet för att stolen är enligt EU s krav. För att den ska var godkänd i Sverige och i övriga Europeiska länder.

På äldre stolar kan även märkningen ECE R44 rev 03 förekomma denna stol är då enligt kraven som ställdes i revisionen 2003 och dessa stolar gäller 2009 ut där efter är det ECE R44 rev 04 som gäller

Svar på tråden Gekås babyskydd (bilbarnstol)