• HarperSeven

Kvartsamtal förskoleklass och årskurs 1

Vi har precis haft kvartsamtal för vår son. Fast egentligen så var det bara tio minuter. Jag undrar hur era kvartsamtal för era barn är? Hur ofta? Vad får ni reda på? Har barnen gjort något test så att ni får reda på hur de verkligen ligger till? Vad tar läraren upp? Det skulle vara jätte intressant att veta! Berätta också gärna vilken klass ert barn går i.

• Svar på tråden Kvartsamtal förskoleklass och årskurs 1
  • HarperSeven

Vi bor inte i Sverige. Vad heter det?

• älskarlivet81

Nu jobbar jag på högstadiet, men det heter utvecklingssamtal och vissa pratar jag med i 10 minuter, andra 30, beroende på hur mycket man har att säga varandra.

• HarperSeven

Tack för klargörandet att det heter utvecklingssamtal. Egentligen så borde jag ha kommit på det själv eftersom sonen faktiskt hade utvecklingssamtal när han gick på förskola i Sverige.

frankrike: Vi bor i Holland.

Jag undrar om utvecklingssamtal därför att det är så otroligt avancerat i sonens skola. Sonen fyllde sex år för en månad sedan. Så om vi hade bott i Sverige så skulle han ha gått i förskolan. De hade testat sonens läsförmåga i form av vilken ålder sonen läser på. Sonen hade även gjort en matematikprov som innehåll bl.a. udda och jämn, klockan, plus och minus. De visade även tre papper där sonen har skrivit själv utan hjälp för att visa på progress.

Svar på tråden Kvartsamtal förskoleklass och årskurs 1