Inlägg från: Black roses |Visa alla inlägg
  • Black roses

Falköping eller Lidköping???

Alexis mamma skrev 2011-04-13 22:49:21 följande:
    det låter ju bra. Min man gillade inte just den gården som vi tittade på så vi får se vad han tycker om den andra, ligger mellan centrum o stenstorp tror jag så d e ok avstånd till skövde tror jag att pendla. Well vi får se vad som händer vihar ingen jättebrådska, kan ju hoppas att det dyker upp ngt 5 från där vi bor nu :) (Mariestad)
    Jag röstade för Lidköping, har bott i och utanför Stenstorp, och skulle inte vilja hållas med häst eller barn där.. Har 4 barn själv, och hållits med hästar, så jag känner väl till lite s a s... Jag hade hellre testat Lidköping...Flört
  • Black roses
    Alexis mamma skrev 2011-04-14 08:38:36 följande:
    Varför vill du inte ha häst eller barn där? Vi har 3 barn ocj kommer ha 3-4 hästar, pnnyer och körhästar....tips på område? Vi har tittat på gårdari lerdala och timmersdala (berg) vilket jag fastnat för ngn som vet ngt om det området?
    Jag har bott i stenstorpstrakterna i nästan 20 år, och får säga att nog för det är fint där, men det finns stora brister som man inte märker den första tiden där.. Lerdala och Timmerdala har jag också erfarenhet av, och skulle föredra de trakterna faktiskt.. (Bodde där som ung, och vilka härliga ridstråk man kan hitta lite här och var.. Du kan rida mellan timmersdala och lerdala på mängder av småvägar, där de är så vana att det finns hästar, så de tar riktigt bra hänsyn.. Utanför timmersdala finns ett kalkbrott som alla gillade att bada i, och det finns härlig natur att rida runt där med..

Enda fördelen med stenstorps trakterna vore väl närheten till Grevagården då, men det är kanske också den enda...
  • Black roses
    Alexis mamma skrev 2011-04-14 13:18:23 följande:
    ok men vad är nackdelarna då? vi hittade en gård i timmersdala men säljarna ville inte sälja med bes.klausul så vi blev lite misstänksamma dessutom hade det blivit dyrt när vi sdessutom behövde fixa stallet...men fint var det!
    Jag inboxar dig..
Svar på tråden Falköping eller Lidköping???