• hoopie

Estrella blue cheese dippmix gravid??

Såg i affären häromdagen att Estrella har en ny dipp! Jag undrar om man kan äta denna dipp? Blue cheese? men tanke på att man ska undvika mögelost osv.. detta är ju pulver... men är osäker. Är i vecka 31 nu och är sugen på lite god ost smak nu efter så många veckor utan allt vad mögelostar är!

Dipmix med fyllig ädelostsmak.

Innehåll:

Vasslepulver, salt (19%), ostpulver, mjölksocker, modifierad stärkelse (E1412 (potatis), E1450 (tapioka)), socker, gräddpulver, persilja, jästextrakt, syra (mjölksyra), arom.

• Svar på tråden Estrella blue cheese dippmix gravid??
  • Hannah76

Det verkar ju itne vara någon blue chees i direkt.
    Jag skulle lätt dippa det som gravid, om jag gillade det.

Annars får du köpa sån ost på tub =)

• La Lola

Ät!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lunkentuss

den där blue cheese-smaken kommer nog från aromen -så ät du =)

• La Lola

Det kan lixom inte växa listeria i det där.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • abovo

Du har redan fått flera svar, men för att göra dig lite extra säker kan jag berätta att jag mailade till livsmedelsverket och frågade om detta med "ostsmak" när jag var gravid (hade liiiiiiiiite matnoja... ;) och de svarade att det var helt okej att äta ur listeriasynpunkt!

Lycka till!  

• hoopie
    abovo skrev 2011-04-13 09:51:56 följande:
    Du har redan fått flera svar, men för att göra dig lite extra säker kan jag berätta att jag mailade till livsmedelsverket och frågade om detta med "ostsmak" när jag var gravid (hade liiiiiiiiite matnoja... ;) och de svarade att det var helt okej att äta ur listeriasynpunkt!

Lycka till!  
    Okej tackar för info!
Svar på tråden Estrella blue cheese dippmix gravid??