• jojo22

Ni med dreads!

Såg denna tråden nuTungan ute
    Har du gjort dreads ännu?Dreads är nog det bästa jag gjort i hårväg kan jag säga!
    Jag gjorde mina på salong,men sköter om dem själv.Har vart tillbaka en gång till salongen för att fixa till dom,men vart sjuukt missnöjd med tillfixet plus att det kostade 2500 spänn å dona till dom.
    Så det jag gör med den älskade virknålen är att fixa utväxten och jämna till nån dread som blivit lite ful...Att bada med dom är kanske inte att rekomendera.
    Och ja kan ju säga att det är varmt nu på sommaren att ha dem...men det är det värtGlad
    Jag tvättar mitt hår med ett parfymfritt mjällschampo från apotket...

• jojo22

Nej jusst dreads är väl kanske inte så poppisTungan ute
    Jag gjorde mina på african magic salong i sthlm.mina är bara virkade å tupperade och inget annat i.
    Jag har långa dreads,dom virkar ju i förlängning om man vill ha!så inte behöver du spara ut så långt.och kluvna hårtoppar är nog inte hela världen heller...håret blir ju som sagt tupperat å så Skrattande
    Jag blåser håret torrt med min vanliga hårtork...och under sommaren är man ju mkt ute så det torkar ju fort i solen.

• jojo22

Ja jag har förlängning i nu...kostade 5000kr med förlängning:)
    Tvättar håret när jag orkar,vet faktiskt inte hur ofta det blir :P....
    Men kör på å gör dreads nu:D

• jojo22

jag gjorde mina på african magic salong,dom är jätte trevliga där!dock lite tråkigt att dom nästan bara talar sitt språk och inte såå mkt svenska med mej med tanke på att man satt där i 9 timmar....
    jag har lärt mej virka själv...studerade noga hur dom gjorde på salongenTungan ute
    har vart tillbaka till salongen en gång för att fixa dom,men tyckte inte det blev bra och det kostade 2500 spännRynkar på näsan
    så jag fixar dem sälv nu...
    kan inte alla här fixa bild på sina dreads?

• jojo22

Hur ofta tvättar ni håret?
    Jag försöker göra det 1gång i veckan för min hårbotten behöver detSkrattande

• jojo22

dom blir ju bara snyggare med årenSkrattande
    vart gjorde du dina?
    sköter du inte utväxten själv?

• jojo22

Mna blev mjuka å tunna fort dom med...så det är en del virkande å så!Har köpt dredheads lock peppa och ska prova det,så dom tightar till sej lite merSkrattande

Jag gjorde också mina där,har vart tillbaka en gång å fixat utväxten.Men det kommer jag aldrig göra igen,fyfan vad missnöjd jag blev plus att det kostade 2500 spännRynkar på näsanSå nu fix å trix själv!
    Jag gör det bättre själv!!

• jojo22

dom klippte bort allt utstickande hår på varje dreads och så klippte dom bort mina pollisonger(har lugg)plus att dom klippte "rent"i hårbotten....vilket resulterade i skit fult!!!!kände mej gråtfärdig!
    har haft mina 2år nuSkrattande
    har ochså nån skit ful dread som är sjukt tunn...så jag frågade en annan salong om man kunde virka i mer hår å det kunde man...så ska fixa löshår nu å prova!

vad tyckte du om lock pepparn?

har aldrig provat den metoden faktiskTungan ute

hmm har tyvärr ingen bild jusst nu...

• jojo22

har bild på min profilbild på fejjan,men kunde inte skicka pm till dej här vad jag heterTungan ute

• jojo22

Jag har liksom sparat luggen å lite hår närmast ansiktet dvs lite pollisar åTungan utekan säga att det blev skit fult när dom klippt bort dom....
    Nej änsålänge är dom snyggaSkrattandemen man kan ju virka i mer hår så dom bhöver inte bli så tunna...

det gick inte att gå in på din sida alls...

• jojo22

gör dreads av pollisarna då Tungan ute man skulle säkert kunna ta nåns hår haha

ska kolla om det funkar nu så kan du kolla min profil bildGlad

• jojo22

TackSkrattande
    Dina ser å jätte fina ut!!
    Åh ogilla virvlar ibland alltsåTungan uteiaf när dom sitter på oönskat ställe....
    Jag hade dreads i luggen först jag med men kammade ur dem efter nån månad och trivs mkt bättre med luggen...Har du köpt nå pärlor å pimpat håret med då?Flört

• jojo22

På onsdag blire å pimpa håret med sidecut...sjukt nervös alltså!

• jojo22

jag har stuckit mer ett par gånger i tummen ja...men man blir ju händigare mä  tiinTungan ute

• jojo22

Jag virkar bara,vill man va fin får man lida pin Tungan ute
    Jusst nu gör jag en riktig fixning av mitt håt,virkar i mer löshår på vissa dreads som blivit tunna.Börjar ju se rätt "städad" ut i skallen nuSkrattande 

Vad tvättar ni håret med för produkter? Har nån något tips på ett superduper schampo?

• jojo22

Inga fler som kan lägga ut bilder?Skrattande

Vilken är eran favvo frilla? Bara slänga upp det i tofs eller något mer avancerat? Bilder!!

Svar på tråden Ni med dreads!