Tygblöjor - vad behöver man?
Jag började med att köpa 8 st formsydda frotteblöjor Ullrike, 18 st vikisar och 2 st blöjbyxor från Imse vimse. Jag köpte även en blöjbyxa av märket Diaperers men den kardborren skavde och blöjan var rätt liten. De formsydda frottéblöjorna passade aldrig riktigt, blöjbyxorna och vikisarna var toppen. Det såg lite lustigt ut i början när han var som minst, men det gjorde inget.
När an började bli rörligare så köpte jag till blöjbyxor med knappar från Weehuggers, de kan man lägga en rakvikt blöja i och sedan knäppa på byxan, så att man bara behöver behöver ta på barnet en blöja.
Det finns en uppsjö av bra tygblöjor! Det handlar väl mest om tycke och smak och vad som passar på ens barn.
Imse vimses blöjbyxor + vikisar är billigt och bra att börja med. Sen kan man ju komplettera med någon pocket senare om man vill.
Om man tycker vikisarna blir för stora på en liten nyfödd så är ett ekonomiskt alternativ att köpa ikeas tvättlappar och lägga i blöjan i början. De kan man ha som extra inlägg senare.