• Flizan30

Reima tec eller "buller & bång"?

Jag undrar vilken av dessa två reima overaller som ni kan rekommendera till en 2-åring? Enligt expediten så är tec ett funktionsmaterial som andas, medans buller & bång inte är lika vatetnbeständigt men är mer slitstarkt och förstärkt på knan o bak. Buller & bång är ju lite billigare också. Vilken av dessa två skall man välja. vad tycker ni?

• Svar på tråden Reima tec eller "buller & bång"?
  • Skrållan

Buller & Bång är väl typ bävernylon så den är mycket tjockare och osmidigare än Reima tec.
    Vi har just köpt en Reima tec på blocket och vår pojke (1,5 år) kan röra sig på ett helt annat sätt än i den gamla Bävernylonoverallen (annat märke än Buller & Bång).

• Milda

Jag har fattat det som att Buller & Bång är mer en höst- och våroverall. Lite tunnar alltså. Det kan ju förklara priset isf.

• Stora

Reima tec absolut. de är smidga o varma. Att reima tec är så dyra beror nog mera på att de är speicialmaterial som andas o är vattentätt.

• Loppan79

Expediten har helt rätt. Buller och bång är slitstarkare men är inte vattentålig och andas inte. Reima tec är helt vattentät, tunn och smidig och andas. Blir ditt barn varmt så blir det inte svettigt och börjar frysa pga det när de har på sig reima tec. Vill du ha något ännu slitstarkare så har du ju reima tec+ som har samma fördelar som reima tec men är slitstarkare också (likadant tyg på benen som används till motorcykeldresser)

Jag rekommenderar alltså reima tec eller reima tec+ (som är ännu dyrare )

Det där med att buller och bång inte är en vinteroverall har jag aldrig hört!

• Stora

Bättre m reima tec och extrakläder under om det blir riktigt kallt .

• golfaren

Här fick jag också svar på mina frågor. Jag har en fråga till: Hur ser ni påt här med Reimas modeller med extra dyna i baken? Har en pojke som är 15 månader och han kommer ju att sitta på rumpan ganska mycket. Räcker en "vanlig" Reima till det ändå?

• Loppan79

Räcker, i vilket avseende? Han kommer inte bli blöt i en reimatec, i den kan han sitta och leka i en vattenpöl utan att bli blöt igenom. Däremot kanske den inte håller för att ständigt och jämt hasas på rumpan på asfalten. Det är så olika vad folk säger om Reima. Vissa säger att de håller för vad som helst medan andra säger att det blir revor i dem om man sliter dem för mycket (dessa gå iof att laga med reimas tejp).

Svar på tråden Reima tec eller "buller & bång"?