• CupcakeMomm

blått finger i babygymmet!

jag hittade min 5månaders bebis i babygymmet nyss med ett av pingus fiskespön (det finns två st  ~15cm snören) virade två varv runt fingret och fingret var mörkblått.
    jag fick panik och efter att ha fått lite färg i fingret igen ringde jag till företaget (rätt start) hysterisk och förbannad.

vad gör dom åt detta? inte ett jävla dugg, och då var det tydligen inte första gången ett barn fastnat med fingret i deras gym!
    chefen över den avdelningen (fredrik någonting) lät mest upptagen och verkade inte bry sig speciellt mycket kom mest med bortförklaringar och jag blev bara förbannad av att lyssna på honom.

tänk om jag inte upptäckt fingret i tid, att samma sak händer ännu en bebis eller gud hjälpe något ännu värre.

jag vet inte vad man gör i denna situation, men jag är fruktansvärt arg och besviken. jag kommer aldrig våga lägga ner henne i gymmet igen och kommer inte heller köpa något mer av deras produkter (vilket är väldigt tråkigt då jag varit otroligt nöjd innan).

• Svar på tråden blått finger i babygymmet!
  • CupcakeMomm

och vad händer nästa gång?

det finns inte en chans att jag lägger ner henne där igen, och hade jag gjort det så hade jag väl självklart klippt av dom!

• Lindreas
    CupcakeMomm skrev 2011-04-13 14:52:51 följande:
    och vad händer nästa gång?

det finns inte en chans att jag lägger ner henne där igen, och hade jag gjort det så hade jag väl självklart klippt av dom!
    Men vad mer kan hända? Det är väl ganska självklart att snören kan skada ett barn, även om de bara är 15 centimeter långa. Om du klipper av snörena, vad finns det mer att göra sig illa på?
  • principessan

Jag ser inte heller vad du anser att rätt start skulle gjort ist!? Det är väl du isf som har brustit med att inte ha uppsikt över ditt barn...?!

• CupcakeMomm

haha är det MITT fel att hon lindat in fingret när jag låg och pratade med henne och inte såg hennes hand?
    herregud vilka människor det finns, och lindreas, det finns inte bara två snören på gymmet.

• älskarlivet81
    CupcakeMomm skrev 2011-04-13 15:15:44 följande:
    haha är det MITT fel att hon lindat in fingret när jag låg och pratade med henne och inte såg hennes hand?
    herregud vilka människor det finns, och lindreas, det finns inte bara två snören på gymmet.
    vi hade själv ett Pingu-gym och var supernöjda! Man får ju ha koll på barnet när det ligger där!

• CupcakeMomm

jag låg och pratade med henne, som jag skrev innan.

jag var också nöjd innan mitt barns finger blev blått. men det är ju tydligen mitt fel enligt er.

jag skrev inlägget för att jag blev rädd, förbannad och ledsen. jag ville varna andra om att det kan vara farligt och att man kan fastna i snörena (så att dom som har likadant kanske klipper av sina) men självklart blir man påhoppad och kallad dålig mamma eftersom jag inte hade koll på hennes finger.

tack för stödet

• älskarlivet81
    CupcakeMomm skrev 2011-04-13 15:22:11 följande:
    jag låg och pratade med henne, som jag skrev innan.

jag var också nöjd innan mitt barns finger blev blått. men det är ju tydligen mitt fel enligt er.

jag skrev inlägget för att jag blev rädd, förbannad och ledsen. jag ville varna andra om att det kan vara farligt och att man kan fastna i snörena (så att dom som har likadant kanske klipper av sina) men självklart blir man påhoppad och kallad dålig mamma eftersom jag inte hade koll på hennes finger.

tack för stödet
    Vi hade aldrig problem med att hon fastnade med fingrarna..
  • CupcakeMomm
    älskarlivet81 skrev 2011-04-13 15:22:46 följande:
    Vi hade aldrig problem med att hon fastnade med fingrarna..
    vart skrev jag att ni hade det?
  • principessan

Fast det är väl rätt självklart att man kan snurra in ett finger i ett snöre!

Svar på tråden blått finger i babygymmet!