• Mariann81

Baby jogger city elite!!

Hej! Jag har precis införskaffat en city elite. Bara hört positivt om denna. Alla som kör verkar mycket nöjda och på affären sa de att det hemskt sällan inträffar något med vagnen tex reklamationer eftersom den är väldigt genomtänkt och välgjort. 

Ville bara kolla med er som kör den, upplever ni att vagnen är för bred på hjulbasen?? Jag har inte hunnit få hem min men när jag ser vad som står angående måtten kan jag inte låta bli att tycka det är mkt. Stod att den var 70cm yttermått mellan däcken bak. Sedan beställde jag även en buggysnuggle (åkpåse i fleece) som jag tänkte ha till nu under våren och hösten, vet någon om den fungerar att fästa i vagnen?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Baby jogger city elite!!
  • hannis

Jag har både en city elite och en buggy snuggle!

Vagnen är bred men inte så man stör sig på det tycker jag. Däremot tycker jag att barnet sitter lite konstigt, för bakåtlutat liksom. Är inte helt nöjd med det...

Buggy snugglen funkar fint att ha i vagnen. Jag har knutit fast snörena i nätet på vagnen. (vid huvudändan)

• Mariann81

Åh tack för att du svarade, vad bra att det går att fästa åkpåsen i vagnen, var lite orolig över hur det skulle bli. Jo jag har sett att den är lite baklutande men det verkar de flesta  "buggys" vara inte bara city eliten utan de flesta jag har testat! Låter ju bra att du inte stör dig på bredden, jag har ju även en liten sulky vagn när jag ska springa i affärer så denna blir ju mer för promenader!

• Laguna

Jag tycker att min dotter sitter mkt bättre med "belly bar"  när vi har den så sitter hon mycket rakare. Sen verkar hon tycka att det är skönt att luta sig tillbaka ibland oxå. Hon är 20  mån.

• Mariann81

Men vad bra för jag köpte till även det! (Belly bar).

Svar på tråden Baby jogger city elite!!