Inlägg från: MattiasFru |Visa alla inlägg
  • MattiasFru

Är den svenska skolan verkligen så dålig?

nu har jag inte läst de artiklarna, men rent erfarenhetsmässigt så tycker jag att svenska skolan är helt värdelös och mina kommande barn ska då sättas i privatskolor

• MattiasFru
    mannafrutti skrev 2011-04-13 17:25:23 följande:
    Har satt dem i kö till en privatskola redan. Nackdelen med privatskolor är dock att barnen i hemmets närområde troligen inte går där, så barnen kan förlora annars naturligt kompisumgänge. 
    Jo så är det ju, och det är väl en nackdel. Men förhoppningsvis går det barn som bor någolunda i närheten iallafall, vet själv när jag var yngre och jag gick i en byskola så kunde mina kompisar bo en bit bort iallafall, och då följde man med dom hem efter skolan och så hämtade mamma när hon slutade jobbet så det fungerar ju det med!
  • MattiasFru
    Kajee skrev 2011-04-15 17:44:20 följande:
    Håller med dig som så ofta annars.
    Det är fullständigt bakvänt att döma alla skolor efter enstaka erfarenheter eller ännu bättre skvaller och hörsägen. Nu för tiden känns det mest som att det är allmänt PK och "inne" att säga att alla kommunala skolor är usla. När man frågar varför någon tycker det finns det i allmänhet två svar:
    "Det läser man ju om i tidningen."
    eller
    "Ja jag lärde mig inget i skolan."

Särskilt välunderbyggda svar kan jag inte påstå att det är.
    fast jag måste nog säga att det finns många som har välgrundade åsikter kring detta också. 
  • MattiasFru
    Kajee skrev 2011-04-15 20:26:19 följande:
    Välgrundade åsikter som bygger på vad?
    På att man gått i skolan, på att man ser vad som händer i skolorna runt omkring en, på att man har vänners vars barn går i skolan i nuläget? då är det inte bara något man läst i tidningen, utan faktiskt baserat på upplevelser.
Svar på tråden Är den svenska skolan verkligen så dålig?