• Leiben

kläder - storlekar olika märken. kan ni?

kan ni tala om vilka märken som är stora ellet små och vilka märken som passar till vilken kroppstyp. mitt barn är mellan storlekar och jag trodde lindex var små så jag köpte i den nya storleken nen de är gigantiska. menar inte bara de stora kedjorna. pop verkar funka i passformen men är stora.  nåt annat märke med samma passform?

jag vet att kappahls kläder är vida. kläder kan vara vida, korta, trånga halsar osv.

hjälp mig i djungeln!

• Svar på tråden kläder - storlekar olika märken. kan ni?
  • Nyfiken gul

förlåt om jag krånglar till det nu men så enkelt är det inte..

Jag köper kläder från alla butiker eftersom passform ändras vartefter barnen växer och utvecklas. En tröja från Lindex kan sitta jättebra i en viss storlek men måste jag sen byta upp mig en storlek blir den från Lindex plötsligt alldeles för trång i halsen tex.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Leiben
    Nyfiken gul skrev 2011-04-13 17:55:48 följande:
    förlåt om jag krånglar till det nu men så enkelt är det inte..

Jag köper kläder från alla butiker eftersom passform ändras vartefter barnen växer och utvecklas. En tröja från Lindex kan sitta jättebra i en viss storlek men måste jag sen byta upp mig en storlek blir den från Lindex plötsligt alldeles för trång i halsen tex.
    det med? suck.....
  • Kazeer

Min 4-åring har tre långbyxor från Lindex (storlek 104). Ett par sitter tajt i midjan, ett par passar perfekt och det tredje paret är jättestort i midjan. Längdmässigt är det också skillnad på dem. Så det går nog inte att säga att Lindex-kläder är små i storleken generellt sätt utan det finns nog variation där också.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SailorGirl

Bamse-serien från Lindex är supertrång. Min tös är långsmal och jag har köpt från både tjej- och killsidan, men de är för trånga både i den storleken hon borde ha och storleken över. Lindex egna bodies passar upp tills hon är så lång som storleken anger, men byxorna passar från att hon är så lång som storleken anger. Jag får alltså ha 74-body och 68-byxor nu när hon är ca 68 lång.

Kappahl har jag bara kläder från tjejsidan och jag tycker de är supersmå. H&M stämmer bäst överens med tösens storlek både uppe & nere och dyrare märken är lite större i storlekarna (t.ex. Molo).

• Jempajenny

Som tidigare skribent påpekar skiljer det sig även inom samma butikskedja. Jag upplever t ex Lindex 3 för 2-sortiment som mindre i stl än många av deras andra kläder.

NameIt tycker jag ofta är mer långsmala, både i bodys och byxor.

H&M varierar enormt i sitt sortiment.

Danska Pippi är korta. Sonen som annars har 68 behöver 74 för att det inte ska bli jordens urrigning.

Meandi är stora i de små storlekarna.

KappAhl har ju ofta dubbelstorlek och blir då större.

NS är fortfarande stora i stl även om de blivit mer "normala".

Pop är ofta ganska stora, men helt plötsligt är ett plagg litet. Samma sak med Villervalla. Tycker deras tröjor och byxor är generösa, men klänningar och mössor t ex är små.

Det är onekligen en djungel!

• GrönaDruvan

Jag tycker överlag kapp Ahl och polarn är stora i storlekarna. Hennes o lindex normala. Men det är så himla olika.

• Jempajenny
    SailorGirl skrev 2011-04-13 18:04:49 följande:
    Kappahl har jag bara kläder från tjejsidan och jag tycker de är supersmå.
    Jag har mest köpt från Kax och tycker de är generösa till min stora lilla tjej! Flört Lustigt!
  • Linda1976

Pop är stora i stl (deras slimfitjeans sitter pösigt på min 6åring)
    Reimas overaller är gigantiska
    Lindex passar min smalis.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden kläder - storlekar olika märken. kan ni?