• Skarpa

    Hur länge är ett barn bebis/baby/bäbis?

    Hur länge anser ni att ett barn kan kallas "bebis" (eller annat liknande ord)? Rösta gärna på den tidsgräns som ligger närmast det du anser om det inte finns ett alternativ som stämmer till 100% överens med din åsikt

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge är ett barn bebis/baby/bäbis?
  • Ema86

    jag röstade på 1 år.
    min tjej har precis fyllt o jag tycker att hon är mera "barn" nu än tidigare, alltså inte "bebis" längre. tycker även att man kan se i ansiktet på henne och att hon börjat tappa "hull" .. alltså dra ut på längden osånt.

  • jelina

    bebis runt 1 år men... att vara baby är en kortare tid än att vara bebis är min känsla/tolkning.

  • Quiet thoughts

    Runt året men i Amerika tex hör man ju ibland att de benämner tex 2 year old baby boy osv i nyheter ^^ Lustigt kan tyckas... hmm


    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Zirup

    För mig är "bebisen" ett spädbarn de tre första månaderna, sen är den en bebis och när den börjar närma sig året, tar de första stegen, börjar kommunicera med ord eller gester, ja då har den blivit ett barn. Ett litet barn, visst, men ändå ett barn.

  • LinnV

    I mina ögon kommer min dotter alltid vara min (stora) bebis  

    Nej men till ett år ungefär skulle jag säga.. 

  • hannis

    Till ett år ungefär. Kallar inte min 14-månaders son bebis längre. Han är ett barn!

  • astalacasta

    Tills hon/han reser sig och börjar stå och gå.

  • Matillin

    Runt 1 år. Fast dom yngsta i syskonskarorna är ju bebisar längre Min yngsta fyller 3 år snart och hon är fortfarande mammas "bebis"

Svar på tråden Hur länge är ett barn bebis/baby/bäbis?