Fisbubbla skrev 2011-06-13 12:28:40 följande:
Sådärja!
Barnen har fått dagisplats på Solrosen, med start i september.
Jag undrar, Häckhäxan, hur är bussförbindelserna till Trollhättan? Går bussarna ofta? Kan man betala biljetten via sms?
Hej. Nu försöker jag komma på vart solrosen ligger, men det är nog det dagiset i svackan, måste jag kolla upp
Förbindelserna till trollhättan är hyfsat bra eller egentligen lika bra som till gbg, för det är ju samma buss, nr 600. Vad jag vet så fungerar inte sms betalning här ännu, har kompisar som försökt ta sig hit och hem från gbg med det men det gick iaf inte för ett år sen.
Däremot är det enkelt att köpa busskort, dom finns på tidpunkten i gbg, på ica boström här uppe och på godbiten (kiosken som ligger vid hållplatsen i centrum) Killarna som jobbar där är kanonbra (vänner)
Jag tror även man skall kunna ladda korten med visakort på själva bussen, men är inte helt säker, det var hundra år sen jag åkte buss själv, min dotter är åksjuk, så jag drar mig in i det längsta för att ha med henne. Och brukar få skjuts till thn och handla med någon av mina syrror och deras killar